تصویرزندگی نامهشهدای سربازشهدای فردوس

شهید جعفر گمنام

جعفر گمنام

جعفر گمنام
جعفر گمنام

نام پدر: حجی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵/۳/۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۵۹/۱۱/۸

محل شهادت: اهواز

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: ارتش ـ سرباز


زندگینامه

خلاصه ای از زندگی نامه سرباز شهید جعفر گمنام

نام پدر: حجی، تاریخ تولد: ۱۳۳۵، محل تولد: شهرستان فردوس، تحصیلات: دیپلم، وضعیت تأهل: همسر و یک فرزند پسر، اعزام به جبهه: لشکر ۷۷ پیروز خراسان، تاریخ شهادت: ۸/۱۰/۱۳۵۹، نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره، محل شهادت: اهواز.

سرباز شهید جعفر گمنام در سال ۱۳۳۵ در شهرستان فردوس چشم به جهان گشود، او تحصیلاتش را در مدارس نمونه فردوس به پابان رسانید. وی استعداد سرشاری در زمینه کارهای فنی و کشاورزی داشت.

شهید گمنام در خانواده ای مذهبی و پیرو سیره ائمه اطهار (ع) رشد و تربیت پیدا کرد و از نظر اخلاقی بسیار بلند نظر و دارای رفتار و اخلاقی نیکو و همتی بلند بود. بنا به اظهارات دوستان و آشنایان شهید، او در دوران تحصیل خود به الگویی واقعی از یک جوان شایسته در بین دوستان و هم سالانش تبدیل و معروف شده بود.

از جمله فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این شهید بزرگوار می توان به کارها و فعالیت های وی در پایگاه بسیج شهید شیخی زاده اشاره کرد که زمینه ای برای استخدامش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس شده بود.

شهید علاقه خاصی به انقلاب اسلامی داشت و نسبت به حفظ ارزش های آن احساس مسئولیت می کرد لذا به هنگام شروع جنگ تحمیلی برای حفظ همین دستاوردها و اعتقاداتش در حالیکه هنوز مدت زیادی از تهاجم صدامیان به ایران اسلامی نگذشته بود به جبهه های نبرد حق علیه باطل عازم شد و مدتی کوتاه از حضورش در جبهه نمی گذشت که بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه نخاع به شدت مجروح و بر اثر همین جراحت شدید شهد شهادت را نوشید.

شهید جعفر گمنام نمونه ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی بود به طوری که فقط ۸ ماه پس از ازدواجش در شیرین ترین روزهای آغازین زندگی لباس رزم و جهاد در راه خدا را به تن کرد و شیرینی آخرت را به شیرینی دنیا ترجیح داده و جزو اولین گروه شهدای شهرستان فردوس شد.

شهید گمنام اولین شهید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان است که بارها به همین دلیل خانواده و بازماندگانش در سال های گذشته مورد بازدید و دلجویی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان قرار گرفتند.                 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا