تصویرشهدای بشرویهشهدای دانش آموزفیلم

شهیده نسترن خسروی

اولین شهیده شهرستان های فردوس بشرویه و سرایان

شهید نسترن خسروی

نام پدر: جواد

تاریخ تولد:         ۱۳۸۱/۰۷/۰۷       محل تولد: سیستان و بلوچستان

تاریخ شهادت:    ۱۳۸۹/۰۹/۲۴       محل شهادت: چابهار

محل دفن: ارسک

نحوه شهادت : عملیات تروریستی 

 


 

روایت پدر شهید از روز شهادت  دختر عزیزش
منبع: وبسایت خاورستان

جواد خسروی بشرویه، پدر شهیده نسترن خسروی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: نسترن در سال ۱۳۸۳ در شهرستان چابهار متولد شد که در عملیات انتحاری منافقین به شهادت نایل گردید.

وی ادامه داد: روز تاسوعای حسینی  سال ۱۳۸۹ به همراه نسرین، نسترن و مادرشان به هیئت رفتیم، با توجه به مریضی مادرش سوار ماشینی که بلندگو هیئت بر روی آن نصب بود، شدیم و نسرین و نسترن پشت ماشین به همراه هیئت در حال حرکت بودند.

پدر شهیده نسترن خسروی با بیان اینکه اتفاقاً همان روز نسترن پیشانی‌بندی به نام امام حسین (ع) تهیه کرده و به سرش بسته بود، افزود: در مسیری که در حرکت بودیم صدای انفجاری بلند شد، از ماشین پایین آمدم دیدم نسترن ۸ ساله‌ام خون‌آلود در دستان نسرین است و ترکش به سرش خورده بود.

خسروی افزود: به سرعت نسترن را به بیمارستان رساندیم و دوباره قلبش را احیا کردند، اما وقتی به اتاق عمل رفت به دلیل کمبود امکانات دیگر برنگشت و به شهادت رسید.

وی یادآور شد: در این مراسم منافقین به صورت انتحاری خود را به وسط هیئت رسانده و منجر کرده بود و در آن هنگام ۴۱ نفر به شهادت رسیدند.

پدر شهیده نسترن خسروی با اشاره به اینکه همه فامیل، نسترن را به دلیل مهربانی و پرسرزبانی‌اش و درس‌خوان بودنش دوست داشتند، گفت: کسی که با نسترن ارتباط نداشته است این حس ما را به عنوان مادر و پدرش درک نمی‌کند.

خسروی در خصوص تحمل سختی از دست دادن نسترن برای مادرش توضیح داد: مادرش در آن انفجار زخمی شد و جرات نمی‌کردیم که خبر ترکش خوردن نسترن را به وی بگیم و زمانی که خبر شهادتش فهمید، دچار شوک روحی بدی شد و از آن موقع اصلاً حرف نمی‌زند.

وی ادامه داد: مادر نسترن مثل دیگر مادران دنیا است و دوست داشت بچه‌هایش کنارش باشند، اما ضربه روحی که خورد داغونش کرد و با اینکه اکنون ۵ سال از آن حادثه می‌گذرد هم چنان مادرش حرف نمی‌زند.


فیلم

 

تشییع شهید

 

 

مستند تاسوعای خونین چابهار

 

تصاویر


اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا