تصویرزندگی نامهشهدای روستاشهدای معلموصیت نامه

شهید ابراهیم قلی‌زاده‌فرسا

ابراهیم قلی زاده فرسا 

نام پدر: غلامحسین

ابراهیم قلی زاده فرسا
ابراهیم قلی زاده فرسا

تاریخ تولد: ۱۳۳۰/۶/۱

محل تولد: باغستان

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۵/۱۶

محل شهادت: مهران

محل دفن: باغستان علیا

یگان اعزام کننده: بسیج

 


زندگینامه معلم شهید ابراهیم قلی زاده فرسا
شهید ابراهیم قلی زاده فرسا فرزند غلامحسین به تاریخ ۱/۶/۱۳۳۰ در خانواده ای مذهبی و مؤمن در باغستان علیا متولد گردیده (شناسنامه به تولد فردوس صادر شده) بعد از دوران کودکی در سال ۱۳۳۷ وارد دبستان لطفی باغستان گردید و دوره ۶ ساله ابتدائی آن زمان را با موفقیت به پایان رساند. او هنوز به سن تکلیف نرسیده بود که نماز می خواند و روزه می گرفت . وی به دلیل مشکلات مالی و عدم وجود دبیرستان در روستا، از تحصیل باز ماند و او که تاکنون در ضمن تحصیل به کمک خانواده می شتافت اینک عملاً به خدمت خانواده درآمد و مدتی کارهای کشاورزی را دنبال می کرد. به تدریج به کارهای فنی ، تعمیر دوچرخه ، موتور سیکلت ، تراکتور پرداخت و بعد رانندگی تراکتور را برگزید و بعد از این کار، موتوربان تلمبه آب اتفاق در باغستان گردید.
تا اینکه سال ۱۳۵۲ فرا رسید و او در این سال ازدواج نمود که حاصل این پیمان مبارک ۳ فرزند (۲ پسر و ۱ دختر ) می باشد از زمان شکل گیری انقلاب با الهام از عنایات خداوند و تحقیق و ژرف نگری در مسائل راه خود را یافت رهبر انقلاب را شناخت، او جان خود را در راه اسلام و رهبر برکت نهاد، و در تمام مراسم انقلابی و مردمی شرکتی فعال داشت . تا اینکه انقلاب پیروز شد و انقلاب را مایه حیات دوباره مسلمین می دانست و در سنگرهای انقلاب خالصانه ماند و شب و روز شیفته ی خدمت به مردم و محرومین بود و مردم روستا به دلیل لیاقت و شایستگی و دلسوزیش به حال انقلاب و مردم ، او را به عنوان شورای اسلامی انتخاب کردند . همچنین کمک به تأسیس پایگاه بسیج در روستا، از فعالیت های او بود. از ابراهیم هر چه گفته شود ، باز هم کم است چرا که او مجسمه اخلاق بود و دارای فضائل اخلاقی، بسیار متواضع ، مهربان ، دلسوز و وارسته بود و به گونه ای که نماز شبش مرتب برگزار می شد. ابراهیم در ۱۶/۱/۱۳۶۰ بعنوان خدمتگزار در آموزش و پرورش فردوس استخدام شد. اما در این زمان هدف او جبهه بود روحش در آنجا بود و آنجا را عطرآگین از نسیم لاله های روئیده از خاک شهیدان  و مکانی باصفا دانست و ۴ بار به جبهه رفت بار اول کردستان ـ سقز ـ بار دوم جنوب و بار سوم ابتدا به جنوب رفت و به دلیل نبودن عملیات به کردستان ـ کامیاران ـ رفت وبارآخربه ایلام              رفت و در مهران بعنوان خدمه توپ ۱۰۶ در لشکر ۵ نصر مشغول فعالیت شد. و در عین اینکه مجروح شد ولی باز هم به خط رفت و سرانجام این اسوه مقاومت و عطوفت، این یار باوفای امام ، در ۱۶/۵/۱۳۶۲ در مهران در اثر اصابت گلوله کالیبر ۷۵ به عقب سر، در هنگام پاتک دشمن به شهادت رسید . پیکر پاک این مبارز خداجو، با شکوهی خاص در گلزار شهدای محمدی باغستان به خاک سپرده شد.

متن وصیتنامه پاسدار شهید ابراهیم قلی زاده

بسم الله القاصم الجبارین
امروز روز استقامت است ، روز پاسداریست . ما برنده جنگ هستیم و هیچ تردیدی در آن نیست . ( امام خمینی )
اکنون که پای در چکمه می کنم و به نبرد حق علیه باطل قدم می گذارم از خدا ی خود می خواهم که به من توفیق عنایت کند تا نفس کشیدنم برای رضای او باشد چه رسد به حرکات دیگرم وجزاو هدفی ندارم بهمین خاطر به صحنه مبارزه حق علیه باطل آمده تاازدین خدا دفاع نمایم شاید او هم تخفیفی برناهان گذشته ام بدهد که بازگشت همه انسانها بسوی اوست ودر محکمه عدل او حساب پس خواهن داد .
. اینکه با آگاهی به راهم امید بسته ام که در این راه به شهادت نائل آیم امروز این آرزوی میلیونها زن و مرد مسلمان در کشور ما می باشد و امروز روزیست که باید به نجات اسلام شتافت و اسلام را احیا نمود انشاءالله همانطور که آرزوی همه ی ماست این انقلاب را به رهبری امام عزیز خمینی کبیر به انقلاب حضرت بقیه الله الاعظم امام مهدی (عج) پیوند خواهیم زد که انقلاب جهانی اسلام است . بزرگترین وصیت من به بازماندگانم این است : سعی کنید با یاد خدا و بنام خدا ودرراه خدا زندگی کنید و فراموش نکیند دنیا به آخر می رسد . دل به دنیا میندید و خود را مهیای سفر آخرت کنید . راهی که من رفته ام راه عزت وافتخار و سعادت است . سعادت اسلام و مسلمانان و سعادت خودم انشاءالله . پدر و مادر عزیزم خیلی دوستتان دارام ولیکن خدا و اسلام را بیشتر دوست دارم . چنانچه خداون بزرگ مرا قبول کرد و شهید شدم از شما می خواهم برایم ریه نکیند و شاد باشید که فرزندی در راه خدا قربانی دادید . همانند دیگر سربازان اسلام در زمان پیغمبر (ص) و یازمان امام حسین (ع) خون ما که از آنها رنیگن تر نیست و خودمان هم که بهتر نیستیتم .
همسر مهربن وفرزندان خوب و عزیزم همه شما را به خدا می سپارم و امیدوارم راهی جزراه خدا را پیش نگیرید و سعی کنید سربازان خوبی برای اسلام و مسلمین باشیدو سفارش می کنم که پاکی و صداقت را پیشه خود کنید و راه امام خمینی را که همان راه انبیاء برای رسیدن به لقاء الله ست . فراموش نکنید و بدانید که پدر شما جز به خدا به هیچ چیز فکر نمیکرد . همسرم بی صبری نکن که مرگ حق است و به سراغ همه کس خواهد امد راضی نیستم برایم گریه کنی ترا به خدا سوگند فرزندانم را حنا کن و لباس نو بپوشان و پرچم سبز رنگی درب خاه نصب کن . شیرینیو شربت بده بگو شوهرم از کربلا امده است نکند شیطان صبرت را برباید و دشمنان را خوشحال کند . فرزندانم راب ه شیوه ی اسلامی تربیت نما و قرآن خواندن بیاموز و اگر قبری داشتم گاه و بگاه برایم قرآن بخوان  تادرقایمت پیش فاطمه زهرا (س) روسفید باشید . مرا عفو کن چوند ریان آمدنها خیلی از تو گریه گرفتم . همه اینها به خاطر خدا بود وشما برادرانم سلاحم را مدرانه بدوش کشید و قلب دشمن کافر را نشانه گیرید نگذارید تفنگم بر زمین بماند وخواهارن عزیزم حجابتان را حفظ کنید چون حجاب شما کوبده تر از سلاح من است . و شما ای ملت بیدار و شهید پرور ایران و تمام کسانیکه به اسلام وقرآن اعتقاد دارید همیشه بیاد خدا باشید و برای امام امت دعا کنید تا باریتعالی طولعمر با عافیت بایشان عطا نماید و این انقلاب را باانقلاب حضرت مهدی (عج) متصل گرداند. خون شهداء را پاسدارید وکاری نکنید که مدیون خون شهدا باشید چون این انقلاب اسلامی از خون شهیدان رنگ و بو گرفته و بامروز رسیده است . قدرش را بدانید که هر چه داریم از برای خون شهیدان است .
درود بی پایان بروان پاک شهیدان راه حق و فضیلت .
برافراشته باد پرچم به خون آغشته اسلام پررهرو باد راه پرافتخار شهیدان .


تصاویر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا