تصویرزندگی نامهشهدای بشرویه

شهید علی کامل نیا

کامل بنا

شهید علی کامل نیا
نام پدر :حسین
تاریخ ولادت:
تاریخ شهادت: ۳۱ خرداد ۱۳۶۰
محل شهادت: آبادان
نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی
عملیات شهادت:

زندگی‌نامه شهید علی ‌کامل‌بنا

شهید علی کامل‌بنا در سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای مذهبی و پایبند به اصول اعتقادی اسلام در شهر بشرویه دیده به جهان گشود . او دوران تحصیلات را تا سطح ششم ابتدایی به پایان رسانید . او علاقه زیادی به امور فنی وکارهای هنری داشت به همین خاطر در امرسرویس وتعمیر موتورهای عمیق کشاورزی به یادگیری پرداخت و پس از مدت کوتاهی توانست در این رشته مهارت خوبی کسب نماید و تا زمان خدمت سربازی کشاورزان را در این امر خداپسندانه کمک و یاری می‌کرد.

شهید کامل بنا فردی درستکار و امانت دار بود و کشاورزانی که با او سر وکار داشتند از خصلتهای خوب او چنین تعریف می‌کنند: او فردی امین، درستکار، راستگو و متواضع و کم حرف بود و اگر برای انجام کاری از او راهنمایی می خواستند بی دریغانه راهنمایی می‌کرد. شهید عزیز نسبت به مسائل اعتقادی پایبندی خاصی داشت و در اقامه نماز اول وقت بسیار جدی بود و ارادت خاصی نسبت به برگزاری محافل و مجالس ائمه اطهار داشت و از غیبت پرهیز می‌کرد و همه مردم را مورد احترام قرار می‌داد و سفارش می‌کرد که به دیگران احترام بگذارید و خود را از دیگران بالاتر ندانید.

شهید کامل‌بنا پس از خدمت مقدس سربازی که در ارتش گذرانده بود به استخدام ارتش درآمد و مدتی در اصفهان و سپس لاهیجان و رشت انجام وظیفه نمود ودر همان جا ازدواج نمود.

شهید همیشه گوش به فرمان رهبر خویش بود که با شروع حمله رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی به ندای رهبر خویش لبیک گفت و عازم جبهه های حق علیه باطل شد و مدت ۱۳ ماه با مزدوران بعثی جنگید. او می‌گفت: جبهه مدرسه انسان سازی است و من تا پایان جنگ درجبهه خواهم ماند. مگر اینکه فیض عظمای شهادت نصیبم شود و سرانجام در سحرگاه ۳۱ شهریور ۱۳۶۰ بر اثر اصابت گلوله دشمن پیکر پاکش درخون گردید و روح ملکوتیش به شاخسار جنان پرواز کرد.

همرزمان شهید می‌گویند: علی هرگز در انجام ماموریت احساس خستگی نمی‌کرد و همیشه در ماموریتهای سخت پیش قدم می‌‌‌شد وسعی می‌کرد کارش را به بهترین نحو انجام دهد. او به امام علاقه فراوانی داشت و می‌‌‌گفت اطاعت از رهبری بر ما واجب است و همیشه تاکید می‌کرد که ما باید خود را اصلاح کنیم و دیگران را هم به کارهای نیک تشویق کنیم.

«روحش شاد وراهش پررهرو باد»

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا