تصویرشهدای سرایانوصیت نامه

شهید حسن رضا عربی آیسک

برادر شهید علیرضا عربی

نام: حسن رضا
نام خانوادگی: عربی آیسک
نام پدر: میرزا
تاریخ تولد: ۱۳۳۹-۱۲-۰۱
محل تولد: مشهد
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲-۱۲-۰۷
محل شهادت: بصره

 

وصیت نامه شهید گرانقدر حسن رضا عربی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در راه دوست کشته شدن آرزوی ماست دشمن اگر چه تشنه به خون گلوی ماست
خداوندا تو را سپاس می‌گویم که به من حق حیات عطا فرمودی و با الطاف الهی‌ات تا این لحظه از عمرم نعمت سلامتی را به من ارزانی داشتی و من بنده‌ی حقیر توانایی شکر این همه نعمت را ندارم.
خداوندا تو را شکر می‌کنم که در سرزمینی به دنیا آمدم که ۱۴ قرن است خورشید تابناک اسلام بر آن می‌تابد و از تو سپاسگذارم که آنقدر به من عمر دادی که ببینم مکتب اسلامی برای اوّلین بار از دوران حکومت علی (علیه السلام) با تمام ابعاد سیاسی ،نظامی، اجتماعی، اقتصادی بر یک کشور حاکم است و مسئولین این ممکلت در راه رضای تو حرکت می‌کنند.
و بسیار بسیار، سپاسگزارم که به من افتخار شرکت در نبرد به حقّ این مکتب حیاتبخش با کفر جهانی حیات فرمودی و امیدوارم لیاقت آنرا داشته باشم که به شرف شهادت نائل آیم. و اگر این افتخار نصیب من شد، چند کلام وصیّت و سفارش به پدر و مادر مهربانم و همسر گرامیم و برادران مکتبی و اسلامیم عرض می‌کنم:

پدر و مادر مهربانم قبل از رفتن به جبهه خدمت شما آمده‌ام و علّت رفتن به جبهه‌ام را گفته‌ام و آن اینکه است که، اسلام می‌فرماید: هر مسلمانی اگر دید برادر و خواهر مسلمانش از جانب بیگانگان و کفّار مورد ظلم و ستم واقع شده است واجب است که از آنان به دفاع برخیزد و شما خود شاهد هستید که امروز بعثیون کافر به مملکت اسلامی ما ح مله کرده‌اند و میلیون‌ها انسان مسلمان را آواره و بی‌خانمان کرده‌اند و آنها را مورد ظلم و ستم قرار داده‌اند
و من هم به عنوان یک مسلمان بایستی به تکلیف شرعی خودم که دفاع از مکتب اسلام می‌باشد عمل می‌کردم و امیدوارم اگر چنانچه در مدّت زندگیم باعث رنج و زحمت شما بودم مرا ببخشید و از خدا برایم آمرزش بخواهید و از شما می‌خواهم که بر مرگ من زیاد ناراحت و غمگین نشوید، که ناراحتی شما چهره‌ی دشمن را شاد می‌کند. و صبر را پیشه‌ی خود سازید که خداوند صابرین را دوست می‌دارد.

و تو همسر گرامیم، از تو می‌خواهم که مرا ببخشی و زینب‌وار همه‌ی مصیبت‌ها را تحمّل کنی .
و امّا برادران عزیزم از شما می‌خواهم که تحت لوای پرچم اسلام که هم‌اکنون در مکتب اسلامی بر افراشته شده با وحدت و همبستگی گوش به فرمان رهبر عزیز امام خمینی «ره» محکم و استوار مبارزه را تا محو کامل کفّار و منافقین ادامه دهید.
و همچنین از مردم انقلابی آیسک می‌خواهم که همیشه همبستگی داشته باشند. به امید پیروزی اسلام.
والسّلام
حسن‌رضا عربی
بیستم دی ماه شصت و یک ۶۱/۱۰/۲۰

نقل از آدینه آیسک

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا