تصویرزندگی نامهشهدای بشرویه

شهید علی عسگری – عسکری

شهید علی عسگری
نام پدر :حسین
تاریخ ولادت: ۱۹ فروردین ۱۳۲۳
تاریخ شهادت: ۲ دى ۱۳۶۰
محل شهادت: گیلان غری
نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی
عملیات شهادت: طریق القدس

زندگی نامه شهید علی عسکری
شهید محمد حسن نام داشت و به شغل دباغی اشتغال داشت و شهید علی عسکری در ایام نوجوانی به پدر کمک می‌کرد. شهید فردی مهربان بود، در آن ایام عمه‌ی پیر و نابینایی داشت که اغلب برای ایشان غذا برده و از ایشان احوال پرسی می‌کرد.
بعدها شهید به تحصیل پرداخت و با این که وضعیت تحصیلی ایشان رضایت بخش بود ترک تحصیل نمود تا به خانواده برای امرار معاش بهتر کمک نماید شهید فردی فعال بود و اوقات فراغت کم داشت و اغلب به دیدن فامیل می‌رفت و کارهای مربوط به خرید خانه را نیز انجام می‌داد و با اعضای خانواده رابطه بسیار صمیمی داشت.
ایشان قبل از ازدواج به شغلهای مختلف روی آورد. ومشاغلی چون نانوایی،کشاورزی و قصابی را تجربه نمود ونهایتاً به بنایی روی آورد.
شهید بزرگوار علی عسکری از ۱۹سالگی تا ۲۲ سالگی خدمت نظام وظیفه را در (چهل دختر)سپری کرد .در قبال مشکلات بسیار صبوربود و به خدا توکل می‌کرد. بعد از خدمت سربازی به توصیه پدر و مادر ازدواج کرد و شغل بنایی را انتخاب نمود به روستاها می‌رفت و از خدمت به مردم و آباد کردن روستاها خوشحال بود.وقتی از ایشان پرسیده می‌شد: چرا داخل شهر کار نمی‌کنید؟می‌گفتند: (شاه به فکر مردم روستا نیست ما
باید به آنها برسیم و موجبات رفاه و آسایش آنها را فراهم سازیم.)بعد از تشکیل جهاد سازندگی نیز با همکاری جهاد جهت ساخت مدرسه و حمام به روستاها شتافتند
شهید علاقه‌ی وافری به ائمه‌ی اطهار و بخصوص سالار شهیدان امام حسین(ع) داشت. مراسم شبهای احیای ماه رمضان را در مسجد عسکریه خدمت می‌کرد و در روزهای دهه‌ی اول محرم نیز در مراسم مذهبی شرکت داشت حتی شبهای پنجم تا دهم محرم را در هیئت به سر می برد تا به خدمتگزاری عزاداران بپردازد و در این ایام و مخصوصاً روز عاشورا به سقایی عزاداران حسینی می‌پرداخت. ایشان اکثر اوقات نماز را به جماعت می‌خواند و نگارنده‌ی تیز شاهد بوده است که این شهید بزرگوار با شهید حیدر نژاد در احداث سالن جوادیه بشرویه با سایرمؤمنین همکاری می‌کردند. شهیدکارهایش را برای رضای خداوند انجام می داد. همیشه صادق بود.مشکلات راتحمل می‌کرد. شهید به همراه برادرش مسجد عسکریه را احداث نمود که هم اکنون نیز برای مراسم عزاداری و مذهبی و اجتماعی از آن بهره مند می‌شود.
شهید علی عسکری به امام عشق می‌ورزید و بعد از پیروزی انقلاب به عضویت بسیج در‌آمد و معتقد بود : این جنگ تحمیلی است و باید از نامش و شرف و دین دفاع کرد و این تکلیفی است برای همه‌ی روحیه‌ی شهادت طلبی و دفاع از میهن اسلامی باعث شد که ایشان نیز عازم جبهه ها شود. به گفته همراهان شهید که در لحظه‌ی شهادت با ایشان همراه بوده‌اند صداقت، گذشت، فداکاری، دلسوزی، تعهد در قبال جامعه و انقلاب ایمان، ایثار و احساس مسئولیت از ویژگی های بارز این شهید بوده است.
شهید علی عسکری در منطقه قصر شیرین و در عملیاتی که با رمز یا فاطمه الزهرا(س) انجام گرفت ازناحیه پهلومجروح شد و در خطاب به همرزمانش گفت : (شما جلو بروید ومرا بگذارید)که نهایتاً به درجه رفیع شهادت نایل آمد . این شهید بزرگوار در
تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۶۰ در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسیده و از ایشان یک دختر و سه پسر به یادگارمانده است.
«روحش شاد وراهش پررهرو باد»

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا