تصویرزندگی نامهشهدای بشرویهشهدای روستافیلموصیت نامه

شهید رضا بهارمست

بهاری

شهید رضا بهارمست

  • تاریخ ولادت: ۱۰ مرداد ۱۳۴۴
  • تاریخ شهادت: ۲ اردیبهشت ۱۳۶۵
  • محل شهادت: پدافندی جنوب
  • نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی

 


فیلمی از جنازه این شهید والامقام

 

شهید رضا بهارمست به تاریخ ۳/۵/۱۳۴۴ در روستای ارسک ازتوابع شهرستان بشرویه متولد ودرتاریخ ۲/۲/۱۳۶۵ درمنطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد.

شهید رضا بهارمست به تاریخ ۳/۵/۱۳۴۴ در روستای ارسک از توابع شهرستان بشرویه در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. روزهای گرم و آفتاب سوزان کویری، گرمی و شور و نشاط را به خانواده بهارمست ارزانی کرد. تولد این نوزاد، مایه خیر و برکت و سپاسگزاری به درگاه باریتعالی را به همراه داشت.

پدرشهید، برای امرار معاش و مهیا نمودن رزق و روزی خانواده، در آن گرمای سوزان کویر، مشغول به کار دامداری و کشاورزی بود. به دلیل وجود مشکلات و نبود امکانات تحصیلی در روستا، رضا فقط دوره ابتدایی را پشت سرگذاشت و بیشتر نتواست درس بخواند.

شهید رضا بهارمست، پس ازاینکه امکان تحصیل برایش فراهم نشد، در کارهای کشاورزی و سپس برای امرار معاش خود مشغول به کارگری شده و به این طریق به دنبال روزی حلال و کسب و کار روی آورد. در همین اثنا، به سنت جاریه رسول گرامی اسلام (ص) عمل نموده ودرسال ۱۳۶۲ ازدواج کرد.

با شعله ور شدن آتش جنگ تحمیلی، برای دفاع ازمیهنش ومبارزه علیه متجاوزگران باطل صدامی، به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه رفته و به نبرد با کافران بعثی پرداخت.

سرانجام در تاریخ ۲/۲/۱۳۶۵ با سمت نیروی رزمی در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل و پیکرمطهرش به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی.

 

وصیت نامه شهید رضا بهارمست

ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتا بل احیا عندربهم یرزقون

میپندارید کسانی که در راه خدا جهاد میکنند وبه شهادت میرسند مرده اند بلکه آنان زنده اند ونزد پروردگار خود روزی می خورند.( قرآن کریم)

با درود وسلام به امام زمان (عج) ونائب برحقش امام امت که ما را هدایت نمود و راه حق را به ما نشان داد وما را از تباهی وفساد نجات داد. و با سلام به شهیدان بخون خفته اسلام که با نثارجان خود درخت اسلام را آبیاری نمود(ند) و ملت (و) جهان را سرافراز نمود(ند) و من آنقدر به جبهه می روم ومی جنگم تا شهید شوم

ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد

ای جوانان نکند که در غفلت بمیرید که علی در محراب عبادت شهید شد ومبادا درحال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین(ع) و با هدف شهید شد.

ای مادران مبادا در غفلت، از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب(س) را بدهید که تحمل ۷۲ تن ازبهترین یاران حسین نمود.

همه مثل خاندان وهب، جوانانتان را به جبهه بفرستید. وحتی جسد آنها را هم تحویل نگیرید زیرا مادر وهب فرمود سری را که در راه خدا داده ام او را پس نمی گیرم.

و من از پدر ومادر و برادرم می خواهم که در راه اسلام و رهبر قدمی بردارید که خدا پاداشی به شما خواهد داد.

واز امت شهید پرور روستای ارسک می خواهم که ادامه دهنده خط سرخ شهدا باشند و نگذارند اسلحه این عزیزان بر روی زمین بیفتد ودشمن هرگونه سوء استفاده ای بکند

برادراه و خواهران ……استغفار ودعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید وهرگونه (هرگز) دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست.

حضورتان را در جبهه ( جبهه های) حق علیه باطل ثابت نگه دارید. در (شناخت) امام بیشتر دقت شوید (کنید) و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت واخلاص خود را همجنان حفظ کنید.

اگر فیض شهادت نصیبم شد آنانکه پیرو خط سرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه ام حاضر نشوند اما باشد که دماء شهدا آنان را (متحول) سازد و به رحمت الهی نزدیکشان کند

سلام مرا به رهبرعزیزم برسانید و بگوئید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد. با خداوند پیمان می بندم که تمام عاشوراها و در تمام کربلا ها با حسین (ع) همراه باشم وسنگر اورا خالی نکنم تا هنگامیکه احکام اسلام در زیر پرچم اسلام و امام زمان (عج) به اجرا درآید واز پدر ومادرم می خواهم که مرا حلال کرده که نتوانستم قدمی در راه آنان بردارم.

خدایا خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

ازعمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا

والسلام

رضا بهارمست

۲/۲/۶۴

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا