بسیجتصویرزندگی نامهشهدای فردوس

شهید محمدعلی غضنفری

محمدعلی غضنفری 

محمدعلی غضنفری
محمدعلی غضنفری

نام پدر: عباسعلی

تاریخ تولد: ۱۳۳۹/۸/۲۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۷

محل شهادت: فکه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج


زندگی نامه : نقل از وبلاگبا قدسیان

محمد دارای اخلاقی نیکو بود و همیشه مورد لطف و محبت بستگان قرار می گرفت . برخوردش با پدر و مادر زبان زد آشنایان و نزدیکان بود . از همان کودکی آثار رشد و کمال در سیمای نورانیش دیده می شد.

با اوجگیری انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) او خانواده اش در کنار امت حزب الله در راهپیماییها و مراسم مختلف مذهبی شرکت می جست وی همیشه مخالفت خود را با ضد انقلابیون و دین فروشان ابراز می داشت . مقید به نماز جماعت و نماز جمعه بود و در دعاهای توسل و کمیل شرکت می کرد .

عشق و پایبندی او به روحانیت و مخصوصاً به امام (ره)و علاقه ی جدی او به انقلاب اسلامی نمایانگر ایثار و از خود گذشتگی او بود وبه همین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی تحولی عظیم در زندگی او به وجود آورده و در پاسخ به ندای پیامبر گونه رهبر عظیم شأن مبنی بر حضور جوانان در جبهه ها، دست از کار کشید و ماندن در خانه را بر خود حرام کرد .

محمد علی همیشه می گفت: « منافقین و ضد انقلابیون نمی توانند این انقلاب را پا بر جا ببینند، می خواهند به هر طریق ممکن آن را سرنگون کنند ولی کور خوانده اند ، ما تا وقتی زنده باشیم نخواهیم گذاشت که به مال و جان و ناموس ما تجاوز شود.»

محمد علی به عنوان راننده ی آمبلانس مشغول خدمت در جبهه ها گردید . در همین حین پس از مدتی خبر کسالت پدر مرحومش را می شنود و برای عیادت ایشان به اسلامیه بر می گردد که متأسفانه پدر خویش را از دست داده و از نعمت پدر محروم می شود.

ولی در اثر عشق به شهادت و سر سختی او نسبت به مسأله حفاظت از دین اسلام ، ۶ ماه بیشتر از فوت پدر نمی گذرد که برای دومین بار و در حقیقت آخرین بار با روحیه ای عالی و داوطلبانه و برخلاف اصرار بستگان که از او می خواهند تا سالگرد پدر صبر کند عازم دیار عاشقان می شود و در عملیات والفجر ۱ و در حین اعزام عده ای از مجروحین به پشت خط مقدم بر اثر اثابت خمپاره دشمن غاصب روح پاکش به ملکوت اعلی می پیوندد و خون معطرش گوشه ای دیگر از کربلای ایران را معطر میکند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا