تصویرزندگی نامهشهدای سرایان

شهید علی بهروز

شهید علی بهروز

نام پدر: محمد

تاریخ تولد:         ۱۳۴۶/۰۳/۱۹       

محل تولد: سرایان

تاریخ شهادت:    ۱۳۶۵/۱۰/۰۴      

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: سرایان

یگان خدمتی: بسیج


نسیم صبحگاه روز نوزدهم خرداد سال ۱۳۴۶ وزیدن گرفت و تولد نوزادی را در کلبه ای محقر و باصفا از خانواده بهروز، که در آن سالها در شهرستان سرایان زندگی می کردند، مژده می داد. این روزها با بالا رفتن درجه حرارت هوا و گرم شدن زمین، فرارسیدن چله تموز تابستان که گرمای آن در مناطق کویری، فوق العاده پرحرارت و سوزاننده بود، نویدبخش خرمی و صفای باغها و کشتزارهائی که مردم محصولات خویش را برداشت می کردند. در این میان خانواده بهروز، چشمانی روشن و پرفروغ از تولد نوزاد خویش داشته و خوشحال و سپاسگزار خداوند، از اینکه فرزندشان به سلامت پا به عرصه این جهان گذاشت. او را علی نامیدند.

شهید علی بهروز در خانواده ای مذهبی و متدین پرورش یافت. اوعاشق تحصیل و آموختن علم بود و تا سال سوم در رشته تجربی درس خواند. اما در کنار تحصیل و علیرغم همه عشق و علاقه ای که به آموختن علم از خود نشان می داد، به اهداف مقدس انقلاب اسلامی نیز احترام می گذاشت و به آرمانهای آن پایبند بود. با شروع جنگ تحمیلی، وظیفه خود دانست که درجبهه های حق علیه باطل حضور یابد. همیشه به این فکر می کرد که باسن و سال کم چگونه می تواند ثبت نام نموده وعازم جبهه شود. بالاخره با فراهم شدن شرایط ، از سوی بسیج آموزشهای کامل را فرا گرفت و راهی جبهه های حق علیه باطل شد.

درمیادین نبرد، پیروزمندانه و با موفقیت حاضر شد و مدتی را با دشمن بعثی به کارزار پرداخت، تا این که سرانجام روز چهارم دی ماه ۱۳۶۵ حین عملیات کربلای ۴ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرین خود، یعنی شهادت نائل و ندای حق را لبیک گفت. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا