تصویرزندگی نامهشهدای بشرویهشهدای سربازوصیت نامه

شهید علی‌اکبر بهادران

شهید علی اکبر بهادران به تاریخ ۹/۶/۱۳۴۰ در یکی از روستاهای شهرستان بشرویه متولد وبه تاریخ ۱۹/۴/۱۳۶۲ درمنطقه کردستان به فیض شهادت نائل شد.

شهید علی‌اکبر بهادران

شهید علی اکبر بهادران روز نهم شهریورماه سال ۱۳۴۰ در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بشرویه در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در شهرستان بشرویه گذراند. ۱۰ سال بیشتر نداشت که مادر خود را ازدست داد و با وجود تألمات روحی ناشی از فقدان مادر، دوران راهنمایی را نیزدرشهرستان مذکور به پایان رساند. درسال ۱۳۶۱ در همان شهرستان، در رشته تجربی دیپلم گرفت .او در طول دوران تحصیل، دانش آموزی ممتاز، منضبط، مرتب و با پشتکار بود.

شهید علی اکبر بهادران، اوقات فراغت خود را به مطالعه و کمک به پدر می گذراند و گاهی اوقات در بسیج حضور می یافت که این حضور رفته رفته بیشتر شد. او نسبت به انجام فرائض و شرکت درنماز جماعت ومجالس مذهبی بسیار مشتاق بوده وتأکید وی برانجام آن بود. وی ازنظر سخنرانی مقداری مهارت داشته وبینش سیاسی نسبتاً خوبی از خود بروز می داد. همیشه خواهان حمایت ازمحرومان بود.

تا قبل از انقلاب فعالیت های عادی خود را دنبال می کرد تا آن که دراواخر دوره راهنمایی بود که زمزمه های انقلاب گسترده شد واو نیز ازستم رژیم طاغوت شاهنشاهی به ستوه آمده بود. به دریای خروشان انسانهای انقلابی پیوست و با انقلاب حرکت رو به جلوی خود را آغاز نمود. حتی بعد ازتحصیل، عملاً به عضویت بسیج در آمده و به دنبال آن عضو سپاه پاسداران و مسئولیت بسیج شهرستان بشرویه را پذیرفت.

شهید علی اکبر بهادران، با شوق واشتیاق وعلاقه به انقلاب وارد جبهه حق علیه باطل شد اولین اعزام وی مصادف شد با آزادسازی بستان واو دراین عملیات، به خوبی درخشید و حتی مجروحیت نتوانست او را دلسرد کند. درعملیات طریق القدس و والفجر۱ نیز شرکت داشت. سرانجام درتاریخ ۱۹/۴/۱۳۶۲ به عنوان پاسدار درجبهه کردستان به فیض شهادت نائل شد. روحش شاد و یادش گرامی.

وصیت نامه

بسم رب الشهداء والصدیقین

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

برخی از مؤمنان مردانی هستند که راست گفتند و در آن ثبات قدمی که پیمان بستند وفا کردند و برخی از ایشان در انتظار شهادت می باشند.

باسلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی این قلب تپنده مستضعفان جهان که از ملتی اسیر مانده و در بند استضعاف، ملتی به پا خاسته و زنجیر گسل و بند شکن بوجود آورد.

و باسلام و درود به تمامی ملت شهیدپرور و امت حزب الله که بار دیگر حماسه های صدر اسلام را در تاریکترین برهه های تاریخ، جانی دوباره بخشید.

پروردگارا سپاسگزار تو هستم که من را به راه راست هدایت کردی و من را به راه شهیدان بردی .

خداوندا از تو سپاسگزارم که در موقع جوانی، عمرم در بهترین زمان واقع شد تا که از گمراهی نجات یافتم و تو را شکر که توانستم در خط اسلام فقاهتی به رهبری روح الله قدم بردارم و چه بهتر که باز در سرزمین غریب کردستان که خونهای بهترین جوانان اسلام بدست گروههای کافر ریخته شده خدمت کنم و انتقام خون برادرانم را از آنها بگیرم چه سالها که بر سر و سینه می زدم که ای امام حسین(ع) ای کاش در کربلا می بودم تا جواب هل من ناصر تو را بدهم اکنون برای پاسداری از خون تو و یارانت که برای اجرای احکام اسلام ریخته شد در این زمان به رهبری امام خمینی این نایب برحق امام زمان(عج) بپا خاسته ایم و جواب ترا در سرزمینهای کشور اسلامی ایران (غرب و جنوب و کردستان) با صدای رسا می گوییم لبیک ای خمینی

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

حال آنکه ما خواسته بودیم که منت نهیم بر آنان که ناتوان شمرده شده بودند و در آن سرزمین … یا اینکه بگردانیم ایشان را پیشوایان و وارثان زمین.

و ای امت حزب الله ایران! مبادا که خدای ناخواسته در این راهی که قدم برداشته اید کوچکترین سستی در خود راه ندهید بفرموده خداوند کریم شما مستضعفان وارثان زمین هستید پس برای تحقق بخشیدن به آیه کریم باید با دشمنان اسلام تا آخر به جنگ برخیزیم اگر چه آنها بما کاری نداشته باشند ما باید با آنها کار داشته باشیم باید آمریکا و شوروی و دیگر جنایتکاران قرن را سر جای خود بنشانیم.

چشم تمام مستضعفان جهان به این انقلاب دوخته شده و آنها که در خط اسلام فقاهتی هستند هم رهبر وهم مرجع ایشان امام خمینی می باشد.

ای برادران پاسدار و بسیجی و امت حزب الله ایران در این مقطع حساس از زمان برای یاری نمودن دین خدا و خوشحال کردن پیامبر اسلام از خودمان باید به جبهه ها برویم و نگذاریم که سنگری خالی بماند راه شهیدان و راه امام را که همان خط رسول الله است ادامه دهیم امیدوارم که خداوند توفیق شهادت در راه خودش را به من عطا فرماید و هر چه سریعتر ظفرمندان اسلام برابر کفر جهانی پیروز گرداند.

امت حزب الله تا آنجا که در توان دارید به جنگ با دشمنان خدا برخیزید اسلام امروز به خون شما جوانها نیاز دارد.

پشت جبهه را محکم کنید و نگذارید که منافقان و مزدوران آمریکا ضربه به انقلاب بزنند به منافقان و یاوه گویان داخلی و ضدانقلاب بگویید که کسی که برای خدا کار می کند و زحمت و تلاش می کند بدون شک شکست نمی خورد یا شهید می شود یا پیروز برمی گردد و اما آنهایی که می خواهند از داخل ضربه به انقلاب بزنند چه آگاهانه و چه ناآگاهانه بدانند که در فردای قیامت جواب این همه خونهای ریخته شده که برای اسلام بوده باید بدهند احتکارگران و آنها که در ارگانها و ادارات دولتی بهر نحوی که شده کم کاری می کنند و می خواهند مردم را به انقلاب بدبین کنند بدانند که جهنم را برای خود می خرند اگر چه در چند روز دنیا خوش به آنها بگذرد ولی عاقبت چه ، باید به فکر آخرت بود.

خداوندا ترا شکر که شربت شهادت این یگانه راه رسیدن انسان به خودت به من بنده حقیر و گنهکار خود ارزانی داشتی ترا شکر که این نعمت خدا پسندانه خودت را به این انسان ذلیل عطا فرمودی و من تنها راه سعادت در راهت یافتم. چه خوب است که با زمان … کوچک و کم ارزشمندترین ارزشها را گرفتم و این لطف و عنایت تو به بندگانت می باشد.

خداوندا تو خودت شاهد باش که تمام لذت دنیایی را کنار گذاشته بودم پس به گفته خودت : ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لاتحزنوا و ابشرو بالجنه التی کنتم توعدون

فرشتگان آسمانها را بر بدن و روح کم ارزش فرو فرستند که دیگر ما از آینده خود خوشحال باشیم و حزن و خوف نداشته باشیم وآنهایی که از ذکر خداوند متعال غافل مانده اند کسانی هستند که واقعیت عالم هستی و مقصود از خلقت را نمی دانند لذا تمام هم و غمشان حیات دنیا و زندگی پست طبیعت است…

به برادران پاسدار و بسیجی سفارش می کنم در همه حال به یاد خدا باشند وکار را برای خدا انجام دهند و اخلاق اسلامی که نمودار یک فرد مسلمان است به طور احسن رعایت نمایند از دعا برای امام امت و رزمندگان اسلام فراموش نکنید درهمه حال گوش بفرمان رهبر باشید و با مردم خوش رفتاری کنید سپاه و بسیج را تقویت کنید و با آنها همکاری نمائید. و اما تو پدرم اگر انشاءالله در این راه در خدای خود حل شدم خوشحال باش و هر وقت ناراحت شدی به فکر مظلومیت امام حسین(ع) باش و کشته شدن جوانانش هم چون علی اصغر، قاسم، علی اکبر و یا به خرابه نشینیهای زینب کبری بیندیش که همه اینها به خاطر اسلام و قرآن بود و ما هم که جبهه می رویم هدفمان همان است خداوندا ما را با شهدای کربلا محشور کند و ما را از یاوران امام زمان (عج) قرار دهد.

خداوند به تمام خانواده شهدا، اسرا، مفقودین، و جانبازان صبر عنایت فرماید .

و تو ای برادر که مشغول خدمت در سپاه هستی تا آنجا که توان داری شبانه روزی زحمت بکش و هدفت فقط الله باشد و حق پاسداری از خون شهدا “وجه الله” کن . والسلام برادر خدمتگزار شما علی اکبر بهادران

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا