تصویرزندگی نامهشهدای بشرویهشهدای روستاشهدای معلموصیت نامه

شهید سیدرضا برسرآمد

مدرسی

نام پدر: سیدحسن
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۰۱/۰۲
محل تولد: نیگنان
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۳/۰۸
محل شهادت: مهران

شهید سیدرضا برسرآمد به تاریخ ۲/۱/۱۳۴۲ در روستای نیگنان از توابع شهرستان بشرویه متولد و در تاریخ ۸/۳/۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

روز دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۲ مژدگانی تولد بهاری دیگر داده می شود. بهاری با طراوت، با عطر گلهای محمدی . همه شاد و خوشحال از رسیدن فصل گل و گلاب. جنب و جوش و فعالیت برای آغاز سال نو با بهاری خرم و با نشاط شروع می شود. همه شاد و با نشاط هستند. در این میان خانواده شهید سیدرضا برسرآمد ، شادتر و با نشاطتر از هر ایامی هستند. تولد نوزادی که چشمان والدینش را روشن کرده و چراغ امید خانواده است. سیدرضا، همان نوگل خندانی است که با قدومش، طراوت و خوشحالی را برای خانواده اش به ارمغان می آورد. تولدش در روستای نیگنان از توابع شهرستان بشرویه، در کلبه ای محقر و با صفا بوده و والدینش از روستائیان زحمتکش و کشاورز منطقه که با دسترنج خویش فرزندشان را بزرگ می کنند. چون این تولد در خطه ی خراسان اتفاق افتاد نام « سید رضا » را برایش انتخاب کردند ، هفت بهار از سنش نگذشته بود که مادرش به دیار باقی شتافت و از همان اوان کودکی از نعمت سایه لطف مادر محروم شد فلذا تحت مراقبت پدرش قرار گرفت.

دوران تحصیل ابتدائی را در زادگاهش نیگنان گذراند و برای ادامه ی تحصیل با کوله باری از مشکلات روانه ی شهرستان بشرویه گردید. در سال ۱۳۶۱ موفق به اخذ دیپلم شده و آنگاه به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید. بعد از سه ماه خدمت، از طریق آزمون سراسری، در تربیت معلم و در رشته ی آموزش ابتدائی پذیرفته و مدرک کاردانی را در سال ۱۳۶۴ اخذ نمود. آنگاه در مهرماه همان سال با نیت خدمت به فرزندان انقلاب با عزیمت به روستای محروم و دورافتاده ی « بائی » از توابع شهرستان تایباد خدمت در آموزش و پرورش را آغاز نمود. او که در تمام ایام تدریس با دلسوزی و تلاش بی وقفه به امر تربیت و تحصیل دانش آموزان می پرداخت، نسبت به جنگ و تجاوز بعثیان کافر نمی توانست بی تفاوت باشد. حال و هوای جنگ و عشق و شور حسینی لحظه ای او را آرام نگذاشت و بدین سبب پس از خداحافظی با دانش آموزانش، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ برای دومین بار آهنگ جبهه نمود. بالاخره از طریق بسیج عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و سرانجام در روز هشتم خردادماه سال ۱۳۶۵ با سمت تک تیرانداز، براثر اصابت ترکش خمپاره در منطقه شلمچه، جان به جان آفرین تسلیم نموده و لباس نیلگون شهادت را برتن خویش استوار کرد. پیکر پاک شهید سید رضا برسرآمد، پس از تشییع درشهرستان بشرویه به زادگاهش، منتقل و در آنجا نیز طی مراسم با شکوهی در گلزار شهدای نیگنان به خاک سپرده شد. در وصف اخلاق نیکوی این شهید عزیز، همین بس که دانش آموزان و اولیای آنان علی رغم بُعد مسافت و رنج راه، در مراسم تشییع و همچنین مراسم شب هفت و چهلم وی شرکت می نمایند و باعث تسلی خاطر بازماندگانش می شوند. روحش شاد و یادش گرامی.

وصیت نامه شهید سیدرضا برسرآمد

و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

گمان نکنید که کسانى که در راه خدا کشته مى‌شوند مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و در نزد خدا روزى مى‌خورند

الذین امنو وهاجروا وجاهدوا فی سبیل الله باموالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله واولئک هم الفائزون سوره توبه آیه ۲۰

السلام علیک یا اباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا مابقیت و بقی الیل والنهار ولاجعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین یا ا… یاا… یاا…

با سلام ودرود بی پایان برپیشگاه مقدس مولایمان امام زمان (عج) ونایب برحقش امام خمینی وتمامی امت شهید پرور ایران و با سلام و درود به روان پاک شهدای راه حق و حقیقت که باخون پاک خود این درخت تنومند اسلام را آبیاری می کردند و با سلام به خانواده محترم خودم . حمد و سپاس برآفریدگارجهان، خالق آدمیان، عزت بخش مستضعفان وخوارکننده مستکبران که از همه چیزآگاه و برهمه چیز بینا است ودانا برکل رازهاست وازهمه چیز بی نیاز. همه از اوهستیم وهمه بسوی او باز خواهیم گشت وتنها اوست که سزاوارشکر و شایسته سپاس است .

شکر و سپاس او را که رهبری بیدار وآگاه نصیب ماکرد تا ما را ازخواب غفلت بیدار کند و بر خویشتن خویش بازگرداند.

و سپاس به رگاه ذات بی زوال پروردگاری که مرا موفق داشت که در راهی قدم گذارم که رضا و خشنودی او در آن است و مرا با هدف و آرمانی آشنا ساخت که در راه رسیدن به آن سر از پای نشناسم .

پرودگارا از دریای بی کران رحمتت دور نیست اگر بنده سرکش و عاصی را مورد عفو و اغماض قراردهی و از گناهان ما بندگان ناسپاس درگذری. پس ای کریم و ای رحیم دست کرامت بر سر این بنده گنهکار بکش و از رحمت بی انتهایت او را بهرمند ساز.

اینک که با خلوص نیت و دلی پاک قدم در راه تو نهاده ام به سوی تو می آیم گناهانم را بریز و در جوار خود جایم ده.

ای امت حزب الله وای حامیان راستین اسلام وای مدافعین حقوق مسلمین! …… بدانید که مسئولیت سنگینی برعهده شما نهاده است. شما اگر نتوانستید در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یابید واز کیان ……و آبروی مسلمین با اسلحه گرم دفاع کنید. اینک برشماست که پیام رسان خون شهیدان باشید و حرمت خون این گلهای نشکفته ی پرپر شده را پاس بدارید. رسالت شما در وهله اول، اطاعت بی چون و چرا از اوامر و نواهی ولایت فقیه و پشتیبانی از روحانیت اصیل، متعهد و مبارز است و نیز مبارزه با ضد انقلاب و ستون پنجم دشمن داخل کشور .

وای پدر- برادر- خواهر عزیزم درغم از دست دادن من اشک ازگونه هایتان سرازیرخواهد شد من ازگریه منعتان نمی کنم چراکه اولا جوانی راکه در مشکل ترین شرایط پرورش داده اید و به پایش خون دل ریخته اید اکنون که ازبین شما رفته است

جا دارد که در فراق او گریه کنید برای شهید اشک ریختن، خود ثواب است ولی سعی کنید بی تابی نکنید و براین غم و غصه صبر و استقامت ورزید چون حضرت زینب کبری.

چون اجر صبر نزد پروردگار بیشتر از اینهاست. و اگر گاهی اوقات امری بر من میکردید و من از انجام آن سرپیچی می کردم مرا ببخشید و برای من دعا کنید.

و نیز از تمام بستگان و خویشان میخواهم آنگاه که لشکر اسلام پیروز شد و راه کربلا باز شد چون چشمتان به صحن و سرای اباعبدا.. الحسین افتاد مرا بیاد آورید و برای من زیارت کنید .

بر روی قبرم کلمه ناکام ننوسید چون من به امید وآرزوی خود نائل آمدم و امید است که درآخرت همدیگر را ملاقات نمائیم. ….

مقداری پول دارم اولا برایم روضه تاجایی که امکان داشته باشد بخوانید و دیگر هر طورکه می دانید خواهید کرد.

از تمام خواهران و برادران که در تشییع جنازه ام شرکت می کنند اجر و مزدشان را از خدای تبارک وتعالی خواستارم وجنازه ام را در وطنم روستای نگینان بخاک بسپارید

و برایم طلب آمرزش کنید و از تمام اقوام و خویشان معذرت میخواهم چون موقع عازم بودن نتوانستم با آنها خداحافظی کنم . ……. و خواهر عزیزم باز هم توصیه میکنم که چون زینب کبری دختر زهرای اطهر، صبر و استقامت داشته باش. والسلام علیکم و رحمته ا.. وبرکاته

۲۷/۲/۶۵ مطابق است با ۷ ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۶

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا