تصویرزندگی نامهشهدای بشرویه

شهید سیدمحسن برکاتی

زندگی نامه‌ی شهید سید محسن برکاتی

شهید سید محسن برکاتی در خرداد ماه سال ۱۳۳۷ در مشهد مقدس در خانواده‌ای از سادات معروف بشرویه به دنیا آمد دوران تحصیل را در شهرهای مشهد و بشرویه گذراند . این شهید بزرگوار از جمله کسانی بود که جهت آگاه سازی مردم زادگاهش (مشهدمقدس )و همچنین بشرویه در شرایط سخت خفقان نظام ستم شاهی اعلامیه و نوارهای سخنرانی امام (ره) را که زبان گویای انقلاب بود پخش می نمود. .زمانی که امواج انقلاب فراگیر شد در سازماندهی تظاهرات فعالانه شرکت می‌نمود .چنانچه چندین بار در چنگ ماموران حکومت نظامی مشهد گرفتار شد ولی هر بار به نحوی توانست نجات یابد

.درحساس‌ترین روز تاریخ انقلاب اسلامی قبل از پیروزی ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ یعنی روز حمله دژخیمان رژیم به مردم مشهد (۱۰ دی )شهید برکاتی ازکسانی بود که رو درروی ماموران حکومت نظامی درچهار راه شهدا (نادری سابق )قرارگرفت .

باشروع جنگ تحمیلی وفراخوانی متولدین ۱۳۳۷برای خدمت مقدس سربازی باشادی وصف ناپذیری تعهد خدمت نموده دوره آموزشی را در بیرجند گذرانید و سپس همراه با لشگر حمزه (ع) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به منطقه شوش اعزام شد و هدایت خودرو فرماندهی لشگر حمزه (ع) را برعهده گرفت تا اینکه در حماسه‌ی فتح‌المبین که با رمز یا زهرا در تاریخ ۲/۱/۶۱ آغاز گردید داوطلبانه شرکت نمود .

این شهید بزرگوار با رشادتهای زیادی که از خود نشان داد موفق به دریافت تشویق نامه مشترک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران گردید . پس ازاتمام عملیات فتح المبین به مرخصی آمده بود که مجدداً برای شروع عملیات بیت المقدس جهت آزاد سازی خونین شهر احضار گردید و همزمان با فتح خرمشهر در لحظاتی که برا ی ملت ما شادی فتح و پیروزی را به ارمغان آورده بود در تاریخ ۳/۳/۶۱ به علت اصابت ترکش خمپاره مزدوران بعثی در پهن دشت لاله گون خوزستان به ندای پروردگارش لبیک گفت و به شهادت رسید.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

بخشی ازخاطرات مادرشهید

مادر شهید در مورد فرزندش می‌گوید : آقا محسن سه ساله بود که سرخک گرفته بود حالش خیلی بد بود و بدنش سرد شده بود .همگی به شدت ناراحت بودیم ولی کاری از دستمان ساخته نبود .شب شد با ناراحتی خوابیدیم. داداشش آقا سید نعمت شب خواب می‌بیند که امام حسین (ع) می‌فرمایند آب فرات به ایشان بدهید تا خوب شوند . ازخانه‌‌‌ی خاله‌ام (آقای سجادی) کمی آب فرات آ‌وردیم. بعد از نوشیدن آب بلافاصله حال محسن خوب شد آن موقع هیچکدام از ما نمی‌دانستیم که آقا محسن با آب فرات شفا می‌یابد تا بتواند راه سیّد الشهدا را ادامه داده و در این راه شربت شهادت بنوشد .

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا