تصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای سرایان

شهید علی اکبر اسماعیلی

شهید علی اکبر اسماعیلی

تاریخ ولادت: ۱ فروردین ۱۳۴۹
تاریخ شهادت: ۴ خرداد ۱۳۶۷
محل شهادت: ماووت
نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی

شهید علی اکبر اسماعیلی در تاریخ ۱/۱/۱۳۴۹ در روستای آیسک از توابع شهرستان سرایان دیده به جهان گشود و ۴/۳/۱۳۶۷ به شهادت رسید .

شهید علی اکبر اسماعیلی در تاریخ ۱/۱/۱۳۴۹ در روستای آیسک از توابع شهرستان سرایان دیده به جهان گشود . اعتقاد والای این شهید که در فرازی از وصیت نامه اش به آن اشاره شده ، چنین است : ما امانتى هستیم در دست خدا تا در این دنیا کار صالح انجام دهیم و خود را سعادتمند کنیم و در آخرت پاسخگوى آن باشیم . پس چه بهتر مى باشد که انسان در راه خداوند شهید شود و به این فوز عظمى نائل شود .

وقتی اعتقاد و باور انسان عمیق شود ، حرکتش به سمت آن باور محکمتر و قویتر می شود . شهید عزیز برهمین اساس و اعتقاد ، چنان واله و شیدای دوست شد که این امر ، او را بر آن داشت تا از مقطع تحصیلی متوسطه در پایه سوم تجربی ، راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شود .

دوبار مجروح شد ، ولی مجروحیت او مانع حضور مجدد او در جبهه نشد . به دیگران که در جبهه تا کنون حضور نیافته بودند ، این توصیه را می کرد : اى کسانیکه تاکنون موفق نشده اید به جبهه بیائید و قدرت و توانائى جنگیدن را دارید و مى توانید بجنگید اما مال و ثروت و جاه و زرق و برق دنیا و فرزندان و خانواده جلوگیر شما مى شوند و فریب آنها را مى خورید بدانید که اگر در زمان امام حسین (ع) والله سوگند یاد مى کنم که به یارى فرزند زهرا (س) نمى رفتید و مانند کوفیان او را تنها مى گذاشتید هم اکنون فریاد هل من ناصر ینصرنى امام عزیمان بلند است و هر کس پى یارى ما را دارد بسم ا..

این مدت کوتاهى خواهد بود که خداوند لطف و مرحمت فرموده و درب بهشت را روى ما عامیان باز کرده پس بیایید و هر چه زود خود را از این فوز عظمى محروم نکنید “

حضور این شهید بزرگوار برای سومین بار در جبهه ، او را در تاریخ ۴/۳/۱۳۶۷به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت نائل گردانید .

جسم این شهید هم اکنون در گلزار شهدای زادگاهش آرمیده و روحش در جوار بارگاه حق از نعمات الهی بهره مند است .

روحش شاد و راهش پر رهرو

منبع : اداره اسناد وانتشارات اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا