تصویرزندگی نامهشهدای بشرویه

شهید علی کاجی

شهید علی کاجی
نام پدر :حسین
تاریخ ولادت: ۱۴ شهریور ۱۳۴۲
تاریخ شهادت: ۹ آذر ۱۳۶۰
محل شهادت: بستان
نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی
عملیات شهادت: طریق القدس

شهید علی کاجی سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی در بشرویه به دنیا آمد از هفت سالگی وارد مدرسه شد و دوران تحصیلی را تا پایان دوران متوسطه با موفقیت گذراند.

در تمام طول تحصیل در برخورد با همکلاسی‌ها و معلمین مؤدب وخوش رفتار بود و به خاطر همین ادب واخلاق خوش همه او را دوست داشتند.

خوش اخلاقی،  فروتنی، صبر در برابر مشکلات و سختی ها، وفای بعهد وشجاعت از خصوصیات بارز این  شهید بزرگوار بود. از همان دوران کودکی به امور مذهبی علاقه خاصی داشت وبنا به گفته پدربزرگوارش چنان علاقه مند به امور مذهبی بود که در همان دوران کودکی در حالی که هنوز ادای فریضه نماز بر او واجب نبود اگر گاهی صبح‌ها او را برای نماز بیدار نمی‌کردند بسیار ناراحت می‌شد.

علاقه‌مندی او به امور دینی بعدها در دوران متوسطه بیشتر نمودار گردید یکی از نشانه‌های این علاقه کسب رتبه اول درس تعلیمات دینی در سطح استان خراسان بود. علاقه خاص او به امور مذهبی بر همه‌ی‌ کارهایش سایه افکنده بود وی بخاطر ارادت خاصی که به ائمه اطهار داشت هر از گاهی درآمد اندکی را که از طریق کارگری در اوقات فراغت بدست می‌آورد صرف هزینه روضه خوانی می‌کرد همیشه قبل از هر کاری‌

نذر می‌نمود.

در هیئت عباسیه‌ی بشرویه بطور جدی خدمت می‌نمود. همچنین هرگاه برای مرمت امامزاده‌های اطراف شهر نیاز به کارگر داشتند با اشتیاق تمام داوطلب می شد.

در کنار تحصیل اوقات فراغت و ایام تعطیل تابستان را در مغازه‌ی قنادی به پدرش کمک می کرد و به کارگری می‌پرداخت. شهید علی کاجی با اوج گیری مبارزات مردم سلحشور ایران همپای دیگر جوانان و نوجوانان در راهپیمائی‌ها شرکت می‌نمود و بدین وسیله عشق و ارادت خود را به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ابراز می‌داشت و شاید به خاطر همین عشق و ارادت خالصانه‌‌ای که به امام (ره) داشت لیاقت دیدار ایشان نصیبش گردید. وی مدت ۲۲ ماه تمام با اشتیاق در بسیج مشغول خدمت گردید.

با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم جبهه‌ی نبرد حق علیه باطل گردید ولی به خاطر سن کم او را از مشهد برگرداندند. شهید کاجی همچنان مشتاق اعزام به جبهه بود و سرانجام توانست در سال ۱۳۶۰ در هیجده سالگی به جبهه اعزام شود.

بعد از برگشتن از جبهه مجدداً در همان سال به منطقه بستان اعزام شد و در همین منطقه در عملیات طریق القدس در تاریخ ۹/۹/۱۳۶۰ به فیض عظمای شهادت نائل آمد وبه دیدار معشوق شتافت.

پیکر پاکش بعد از بیست روز که در رمل‌‌های جنوب بر روی زمین مانده بود به زادگاهش منتقل گردید، و همراه پیکر پاک شهید محمدرضا عطایی‌زاده یکی دیگر از لاله‌های خونین کویر بشرویه تشییع شد و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.                              

«روحش شاد وراهش پررهرو باد»

منبع : پیام بشرویه

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا