تصویرزندگی نامهشهدای بشرویهشهدای روستا

شهید غلامرضا اسدی

 

شهید غلامرضا اسدی در تاریخ ۲۰/۵/۱۳۴۸ در روستای سرند از توابع شهرستان بشرویه به دنیا آمد و درتاریخ ۶/۱۰/۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه ، جام نوشین شهادت را سر کشید .

شهید غلامرضا اسدی در تاریخ ۲۰/۵/۱۳۴۸ در روستای سرند از توابع شهرستان بشرویه درخانواده ای زحمتکش و کشاورز دیده به جهان گشود . شهید دوران تحصیلات خود را تا سوم متوسطه در رشته فرهنگ و ادب ادامه داد . بعد ازاتمام این دوره از طرف بسیج ، راهی جبهه شد . شهید به مدت ۳۵ روز در اهواز آموزش دید واولین عملیاتی که شرکت کرد ، درمنطقه جنگی مهران بود ، که با رشادت های فراوان در این عملیات ، توانست با اقتدار و همراهی دیگر رزمندگان سپاه اسلام از به اشغال در آمدن این منطقه توسط دشمن جلوگیری نمایند . شهید عزیز ، به عنوان تخریب چی عازم منطقه عملیاتی شلمچه شد که در همین اعزام ، به تاریخ ۶/۱۰/۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل آمد . پیکر مطهر شهید ، مدت ها در منطقه عملیاتی برجا ماند و درتاریخ ۳۰/۲/۱۳۷۴، پس از تفحص در گلستان شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد .

شهید بزرگوار در فرازی از وصیت نامه اش به ملت ایران چنین سفارش میکند : اگر من شهید شدم از تمام مردم ایران مى خواهم که راه شهیدان را ادامه بدهند و بجنگند که همیشه حق بر باطل پیروز است . در جائی دیگر به والدینش توصیه میکند که صبور باشید : پدر و مادر جان اگر من شهید شدم بدانید که به آرزوى خود رسیدم و برایم گریه نکنید که انشاء الله خداوند به شما صبر عطا کند .

خاطره از شهید در حین عملیات وجود دارد که فرازهائی از این خاطره چنین است : و ما خدا را شکر می گوییم که دراین دفعه که ما آمدیم در سه عملیات شرکت کردیم و مهران را هم که امام خیلی غصه می خوردند و ناراحت بودند را به امید خدا گرفتیم و فرمانده گردانمان گفت تا به حال چنین گردانی نبوده که چنین خداوند در حقشان عنایتی کند و سه عملیات شرکت کند و خدا را شکر می کنیم چنین عنایتی در حق ما کرد .

روحش شاد و راهش پر رهرو .

منبع : اداره اسناد وانتشارات اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا