بسیجتصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوسفیلموصیت نامه

شهید علیرضا اسماعیل کمال

علیرضا اسماعیل کمال

علیرضا اسماعیل کمال
علیرضا اسماعیل کمال

نام پدر: محمدرضا

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۰۹/۲۵

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۱/۴

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج کربلای ۵

زندگی نامه

شهید علیرضا اسماعیل کمال در تاریخ ۲۵/۹/۱۳۴۹در شهر اسلامیه ازتوابع شهرستان فردوس دیده به جهان گشود و دوران قبل از دبستان خود را در زادگاهش و در محیط مذهبی خانواده تربیت شد . او دردوران تحصیل ، جدیت تمام برای درس و تکالیف خود داشت و به همین دلیل تمامی معلمان و کادر دفتری از او راضی بودند . اوقات فراغت خود را با کمک کردن به پدرش در مزرعه و باغ سپری می کرد . شهید در سن ۸ سالگی خواندن قرآن کریم را به طور کامل فرا گرفت و با توجه به علاقه فراوان به تلاوت آیات ، همیشه بعد از نمازهایش چند آیه از قر آن را تلاوت می نمود. علاقه او به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) به قدری بود که علاوه بر آنکه خودش در مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت می کرد ، دوستانش را نیز به این امر تشویق می نمود . او همچنین به حضرت امام خمینی (ره) علاقه فراوانی داشت و به فرامین ایشان با دقت گوش جان می سپرد . شهید عزیز جنگ را مبارزه علیه کفر میدانست و جنگ ما را جنگ حق علیه باطل قلمداد می کرد . همین سیره و عقیده او عشق به مبارزه علیه دشمن بعثی را در وجودش تقویت نموده تا سرانجام در تاریخ۴/۱۱/۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه در اثر اصابت ترکش به بزرگترین آرزویش که شهادت در راه خدا بود رسید . شهید عزیز در فرازی از وصیت نامه اش خطاب به همکلاسی ها و همدرسانش چنین میگوید : ……….. همچنین اگر من به آرزوى شهادت رسیدم از همکلاسیان خود و دیگر دوستان توقع دارم که جاى مرا در سنگر بسیج پرکنند و همچنین از همکلاسیان خود خواهشمندم که همانند سابق در دروس خود کوشا باشند راه من و دیگر شهداء را ادامه دهند .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

متن وصیت نامه شهید علیرضا اسماعیل کمال 

شهید علیرضا اسماعیل کمال

(( بسم رب الشهداء و الصدیقین ))‎
‏(( و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ))‎  ‏(( گمان مبرید کسانى که در راه خدا کشته مى شوند مردگانند بلکه آنها زنده اند و در نزد خدایشان روزى مى خورند ))‎
‏با سلام و درود بى کران به محضر مقدس آقا امام زمان روحى و ارواح العالمین لمقدمه الفداء و با سلام بر نایب بر حقش امام خمینى و با درود و سلام به قائم مقام رهبرى آیت الله منتظرى و بقیه دست اندرکاران جمهورى اسلامى و با درود فراوان بر امت همیشه در صحنه ایران و با سلام فراوان بر رزمندگان غیور و ظفرمند اسلام در جبهه هاى نور علیه ظلمت که مى روند راه قدس را که از کربلا مى گذرد آزاد کنند و با سلام و درود فراوان بر شما امت همیشه در صحنه فردوس – اسلامیه و حومه .
من به عنوان یک رزمنده دانش آموز ، بعنوان یک وظیفه اسلامى و انسانى چند جمله اى را خدمت شما امت همیشه در صحنه و پدر و مادر و برادران و خواهران عزیز و خویشاوندان ارجمندم عرض مى کنم . اگر چه من کوچکتر از آنم که پیام بدهم .
از امت شهید پرور فردوس – اسلامیه و حومه مى خواهم همانطور که قبلا در راه حفظ آرمان اسلامى و انسانى خود کوشا بوده اند ، باشند . چرا که :
(( ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ))‎  ‏و همچنین اگر من به آرزوى شهادت رسیدم از همکلاسیان خود و دیگر دوستان توقع دارم که جاى مرا در سنگر بسیج پرکنند و همچنین از همکلاسیان خود خواهشمندم که همانند سابق در دروس خود کوشا باشند راه من و دیگر شهداء را ادامه دهند .
و صحبت دیگر من با پدر و مادرم و اقوام و خویشانم است . از پدر عزیز و مادر غمخوارم مى خواهم که پس از شهادت من به هیچ عنوان گریه نکنند ، زیرا از اجر و مزدم کم مى شود و حتى باید افتخار کنند که چنین فرزندى را تقدیم انقلاب اسلامى شان کرده اند .
پدر جان و مادر جان اگر از من بدى و بد رفتارى دیده اید امیدوارم که با عظمت و بزرگى خودتان ببخشید و مرا به امید خدا که حلال کرده باشید و از برادران و خواهران عزیز و ارجمندم مى خواهم که پس از شهادت من گریه نکنند و بجاى این امر جاى خالى مرا در اجتماع پر کنید. از مادر عزیزیم مى خواهم که روز هاى جمعه را مرتب نماز جعفر برگزار کنید .
ضمنا سخن دیگرى که داشتم با معلمین دلسوز و گرامى ام بود که از آنها کمال تشکر را دارم و امیدوارم که از من راضى باشند .
در خاتمه مى خواهم که جنازه مرا در بهشت اکبر در کنار دیگر شهداى فردوس دفن کنید .
خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه


فیلم


عکس

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا