زندگی نامهشهدای بشرویهوصیت نامه

شهید عباس حیدرنژاد

  • تاریخ ولادت: ۳ اردیبهشت ۱۳۴۲
  • تاریخ شهادت: ۹ آذر ۱۳۶۰
  • محل شهادت: بستان
  • نام پدر: حیدرمحمد
  • عملیات شهادت: طریق القدس

شهید عباس حیدر نژاد فرزند حیدر محمد در سال۱۳۴۲ در شهر بشرویه  در خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعد شغل بنایی را پیشه خود ساخت .

شهید در مدرسه، کوچه ، محل کار و محیط خانواده  دارای اخلاق نیکو و اسلامی بود. در اوجگیری انقلاب اسلامی در راستای پیروزی انقلاب فعالیتهای بسزایی در جهت رضای خداوند انجام نمود .

از ابتدای تشکیل بسیج بیست میلیونی به امر امامش لبیک گفته و مدت بیست و چهار ماه به نحو شایسته و داوطلبانه در آن نهاد انجام وظیفه نمود . در رأی گیری‌ها جهت انجام خدمت پیشقدم بود و در دوران دفاع مقدس برای اولین مرتبه داوطلبانه و آگاهانه در کربلای کردستان حضور یافت و علیه ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه مبارزه بی امان کرد . هنوز سه روز از برگشتن او از جبهه کردستان نگذشته بود که بلافاصله عشق به جبهه او را روانه کربلای بستان گردانید و در جواب پدر و مادرش که از او خواسته بودند که لااقل ۱۰ روز بماندگفت: مگر ندای سرور شهیدان حسین بن علی (ع) را هم اکنون از دهان امام امت نمی‌شنوید . و عازم جبهه‌های جنوب گردید و در کربلای بستان و عملیات غرور آفرین آن در مصافی مردانه در تنگه چزابه عده کثیری از مزدوران بعثی عراق را روانه دوزخ کرد و خود در ضد حمله دژخیمان بعثی در روز جمعه مورخ ۱۳/۹/۱۳۶۰ به سوی معبود خویش پرواز نمود و با خون خویش بستان را گلستان نمود . پیکر پاک او در زادگاهش (بشرویه) تشییع و به خاک سپرده شد .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

متن وصیت نامه شهید عباس حیدر نژاد

مرگ با عزت اگر خونین است                         بهتر از زندگی ننگین است

اینجانب عباس حیدر نژاد که به جبهه رفته و در نبردی حق طلبانه جنگیدم از شما ملت غیور و شهید پرور ایران که پاسدار خون شهیدان هستید خواهشمندم که به این منافقان بفهمانید که من با فدا کردن جانم و تو با قدمت و رهبر با گفته‌‌هایشان آنها را نابود خواهیم کرد .

وصیت دوم من این است که با لباسهایم دفنم کنید که لباسهایم در روز قیامت شهادت بدهد که این جوان در راه حسین رفت .

.بی‌بی جان زهرا ،اگر در کربلای معلا نبودم که بر هل من ناصر حسینت لبیک بگویم و یاریش کنم  در کربلای ایران یاری فرزندت امام خمینی کردم .

خدایا خدایا تا ا نقلاب مهدی خمینی را نگهدار

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا