شهدای تربیت معلم فردوسشهدای دانشجوشهدای معلم

شهید ذبیح‌اله‌ شجاعیان‌

شهید ذبیح‌اله‌ شجاعیان‌

نام پدر:اله‌یار

محل تولد:شهرستان سبزوار

تاریخ تولد:۰۸/۰۴/۴۷

تاریخ شهادت :21/12/64

محل شهادت : منطقه : مسؤلیت :رزمنده‌ شغل:دانشجو معلم عضویت : سایر یگان: گلزار :ثبت نشده

کد شهید:۶۴۰۸۶۸۴

مطلب زیر از وبلاگ https://charam.persianblog.ir برداشته شده است

شهید بزرگوار : ذبیح ا… شجاعیان

نام پدر : ا… یار

تاریخ تولد : اول مرداد    1347          ( در سایت رصد ۸ مُرداد ذکر شده )

تاریخ شهادت : دوم تیر    1364                ( در سایت رصد ۲۱ اسفند ذکر شده )

محل تولد : روستای چَرَم کُهنه

محل شهادت : اروند رود

نحوه شهادت : مفقود الاثر

تحصیلات : تربیت معلم

شهید ذبیح ا… شجاعیان فرزند ا… یار در سال ۱۳۴۷ در روستای زیبای چَرَم از توابع بخش مرکزی شهرستان کلات متولد شد. ذبیح ا… در خردسالی پدر بزرگوارش را از دست داد و با تلاش شبانه روزی مادر گرامی خود به تحصیل پرداخت. دوره ابتدایی را در شهرستان کلات به پایان رساند و سپس با مهاجرت خانواده به شهر نقاب ، تحصیلات خود را تا پایان دیپلم در این شهر گذراند.

ذبیح ا… بسیار خوش اخلاق و مُقید به اجرای احکام اسلامی بود و در مبارزات پیش از انقلاب بر علیه رژیم شاهنشاهی  فعالانه شرکت می کرد. پس از اخذ مدرک دیپلم در دانشکده تربیت معلم فردوس پذیرفته شد و به تحصیل پرداخت تا در امر تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی انجام وظیفه نماید.

او در آن زمان با دختری مومنه ازدواج کرد که ثمره ی این ازدواج یک فرزند پسر است که از او به یادگار مانده است. شهید شجاعیان به همرا سیصد نفر از دانشجویان دانشکده تربیت معلم به منطقه عملیاتی فاو اعزام شد تا آنچه از آزادی و آزادگی از سید و سالار شهیدان (ع)  آموخته بود در میدان رزم و در مصاف با استکبار جهانی به منصه ظهور برساند.

اینگونه بود که در تاریخ دوم تیر ماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر  8 در حالیکه به عنوان غواص در تیپ ۲۱ امام رضا (ع) در عملیات شرکت کرده بود ، عاشقانه به سوی معبود پر کشید و در اروند رود به شهادت رسید و پیکر مطهرش هرگز به آغوش خانواده باز نگشت و در  جوار دیگر شهدای گمنام جاوید الاثر شد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا