تصویرشهدای تربیت معلم فردوسشهدای دانشجوشهدای فردوسشهدای معلمفیلموصیت نامه

شهید سید جواد صبا

سیدجواد صبا 

سیدجواد صبا
سیدجواد صبا

نام پدر: سید خلیل الله

تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۷/۱

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۱

محل شهادت: بوارین

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج

فیلم


متن وصیت نامه دانشجوی شهید سید جواد صبا

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدا… ، السلام علیک یا انصار اباعبدا… ، السلام علیک یا انصار خمینی روح ا…
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا… امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون :گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مردگانند بلکه آنها زنده‌اند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند .
با درود و سلام بر منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و نائب برحقش امام خمینی بت شکن قرن ،این قلب طپنده امت اسلامی و با درود و سلام بر سالار شهیدان حسین بن علی که با نثار خون خود درخت خشکیده اسلام  را آبیاری نمود و سلام و درود به روان پاک شهیدان از صدر اسلام تاکنون از آدم تا خاتم و از خاتم تا پهنه قیامت ،سخنم را آغاز می‌کنم . هم اکنون که دارم روانه جبهه حق علیه باطل می‌شوم و در راه معبودم ا… قدم به صحنه پیکار می‌گذارم و در راه او (ا…) جان خودرا فدای اسلام و امام می‌کنم لازم دانستم چند کلمه‌ای به عنوان وصیت و پیام خدمت امت حذب ا… ارسال دارم . هر چند که من کوچکتر از آنم که بتوانم خدمت این امت قهرمان و بزرگ پیام دهم . اولین کلامم به عنوان وصیت ،جزء وحدت امت حزب ا… نیست . چون وحدت و اتحاد بین تمام اقشار مختلف مردم است که صفوف مستحکم اسلام را در هم می‌کوبید و خداوند هم می‌فرماید :واعتصموا بحبل ا… جمیعاً و لا تفرقوا ،چنگ به ریسمان خدا بزنید و متفرق نشوید ،بلی امت حزب ا…همه باید در صفوف مستحکم و پایدار در جهت سیر الی ا… قدم برداریم و از تفرقه و جدایی بپرهیزیم .
امت حزب ا… ایران بالاخص مردم قهرمان پرور فردوس ،ما راهیان راه حسین (ع) بانثار خون خود در تداوم انقلاب اسلامی می‌کوشیم و جان ناقابل خود را که در برابر عظمت خداوند ناچیز است تقدیم اسلام و قرآن می‌کنیم ،هر کس شربت گوارای شهادت را می‌نوشد معامله ای با خداوند انجام می‌دهد که در این معامله خداوند خریدار و آدمی فروشنده آن است . و این کالا جان آدمی است و چقدر ما در این معامله سود می‌بریم و خداوند چه خریدار خوبی است که در مقابل این جان بی ارزش بهشت برین آخرت را به ما وعده می‌دهد و هر کس دراین راه سهل انگاری کند بدانید که ضرر کرده است و ممکن است چنین موقعیتی پیش نیاید . امت حزب ا… بالاخص خانواده محترم خود را برای تحمل رنجها و مصیبت‌ها و ناکامی ها و ناروائی‌ها آماده سازید این مصیبتها و سختی‌ها زود گذر است و تمام شدنی است ولی به پاداش این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت‌های ابدی و بی پایان خداوندی خواهید رسید . پیامم خدمت دانش‌آموزان این است که سنگر مدرسه را رها نکرده و در پشت جبهه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی بزنند ولی اگر یک موقع جبهه احتیاج داشت با تمام نیرو واز صمیم قلب به جبهه بشتابید ، ای جوانان نکند در رختخواب  ذلت بمیرید که حسین در میدان و علی (ع) در محراب عبادت شهید شد.
و مبادا در حال غفلت و بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین  در راه حسین(ع)‌و با هدف شهید شد . ای مادران و ای پدران: مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا دیر استو روز قیامت نمی‌توانید در محضر خدا جواب بدهید . پدران و مادران و برادران و امت قهرمان و شهید پرور فردوس از دعا و استغفار فراموش نکنید . چون دعا تنها حربه‌ای است که ما در مقابل دشمنان داریم . شما مپندارید که ما در جنگ روبرو با دشمن تنها از سلاح استفاده می‌کنیم ،بلکه ایمان داریم و آن دعاهای توسل رزمندگان در سنگرها و نماز شب آنان و فریادهای العفو العفو تمامی شب زنده‌داران است که ما را در جنگ پیروز می‌گرداند چون دعا بهترین تسکین دردهاست همیشه بیاد ا… باشید و در راه او قدم بردارید و نگذارید دشمنان قرآن بین شما و روحانیت متعهد تفرقه و جدایی بیندازند که اگر چنین روزی خدای نکرده پیش بیاید

روز بدبختی مسلمانان و و روز جشن ابرقدرتها است . امت حزب ا… در رهبر خود امام خود بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت و بزرگی او را در یابید .و صداقت و خلوص خود را حفظ نمائید . اگر فیض عظیم شهادت نصیبم شد کسانی که پیرو
خط سرخ امام امت،خمینی بت شکن نیستند و از ولایت فقیه او پیروی نمی‌کنند و اعتقاد ندارند . برمن نگریند و بر تشیع جنازه من حاضر نشوید ،امت حزب ا… سلام گرم مرا که از اعماق قلبم بر می‌خیزد به امام عزیز برسانید و بگوئید که ای امام تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونم سنگر قرآن و اسلام عزیز را ترک نخواهم کرد و با معبودم پیمان مستحکمی می‌بندم که در تمام عاشوراها و کربلاها با حسین بن علی همراه باشم . و سنگر او را حقی برای یک لحظه خالی نکنم تا وقتی که پرچم پر افتخار اسلام بر تمام جهان طنین بیفکند و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود انشاءا… .
امت قهرمان از شما می‌خواهم که از امام امت ،خمینی کبیر این نائب بر حق امام زمان (عج)‌دست بر ندارید و امام را تنها نگذارید ،چون این پیر جماران بود که ما را از تاریکی ‌ها و ظلمتها به روشنایی و نور واز زشتی‌ها به زیبایی‌ها برگرداند و از شما می‌خواهم که برای پیروزی نهائی رزمندگان و طول عمر امام عزیزمان ، این رهبر بیدار و آگاه دعا کنید . و در اینجا چند وصیتی خدمت خانواده محترمم بر روی کاغذ می‌آورم:
۱- پدر و مادر بزرگوارم اگر انشاءا… شهید شدم از شما می‌خواهم که از بابت من ناراحت نباشید چون من و تمامی شهیدان هدفمان را مشخص نموده‌ایم و در راه سیر الی ا… قدم برداشته‌ایم
۲- اگر انشاءا… شهید شدم از شما می‌خواهم که راه مرا ادامه دهید چون اگر راه شهید را ادامه ندهید ،خون شهید هدر می‌رود و با پایمال شدن خون بیش از صدها هزار شهید دوباره ابرقدرتهای شرق و غرب و شیطانهای بزرگ به این کشور اسلامی تسلط پیدا می‌کنند و اسلام عزیز و قرآن مورد تهاجم قرار می‌گیرد و از بین می‌رود . پدر ومادر عزیز ،اگر در طول زندگی چند ساله فرزند شایسته و خوبی برای شما نبودم و از شما می‌خواهم که مرا به بزرگی خودببخشید . پدر بزرگوار و مادر مهربانم از این که نتوانستم زحمات طاقت فرسای شما را جبران کنم معذرت می‌خواهم ولی جبهه از این حرفها مهم تر است و تا زمانی که جبهه هست باید جنگید و جان را به جان آفرین تقدیم کرد.
۳-من یک ماه روزه قرض دارم و امیدوارم خانواده‌ام قرض این ماه را بدهند که روحمآزاد باشد.

والسلام علیکم و رحمه ا…و برکاته
سیدجواد صبا            ۵/۵/۱۳۶۲


1464941-KAKC002-001

1464941-KAKC003-001

1464941-KAKC004-001

1464941-KAKC005-001

1464941-MAKC001-001

1464941-MAKC003-001

IMG-0737

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا