تصویرزندگی نامهشهدای جهادگرشهدای فردوسوصیت نامه

شهید محمود آرامی ( علی اصغر آرام)

علی اصغر آرام (محمود آرامی) 

محمود آرامی
محمود آرامی

نام پدر: عبدالرحیم

تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۷/۲۶

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۰/۹

محل شهادت: کردستان

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: جهاد سازندگی


زندگی نامه

شهید علی اصغر آرام (محمود آرامی ) در تاریخ ۲۱/۷/۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی ومتدین درشهرستان فردوس از توابع استان خراسان جنوبی ، دیده به جهان گشود . پس از گذراندن دوران طفولیت در آغوش خانواده ، تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در این شهرستان با موفقیت پشت سر نهاده و در ایام تعطیل یا اوقات فراغت ، برای تأمین مخارج وهزینه های درسی ، در کوره های آجرپزی مشغول به کار می شد . از آنجاییکه از نظر درسی خیلی خوب ودر سطح بالایی بود وهمچنین علاقه مند به کشاورزی و خدمت به محرومین ، لذا در دانشسرای کشاورزی مشهد مشغول به تحصیل شد وپس از فراغت از تحصیل خدمت مقدس سربازی را در ژاندارمری سپری نمود . در همین ایام ، با تلاش بسیار توانست موافقت فرماندهی را برای رفتن به جبهه جلب نموده وبه مدت ۹ ماه از خدمت خود را بصورت داوطلبانه در جبهه های جنوب وغرب بگذراند . پس از اتمام دوران سربازی ، به دلیل عملکرد خوب و موضع گیریهای مثبت برای خدمت به انقلاب ومحرومین ، دعوت به کار در جهاد سازندگی شهرستان فردوس شده و بعنوان مسئول واحد آموزش عقیدتی مشغول به کار گردید . چون رشته تخصصی اش کشاورزی بود به کمیته کشاورزی منتقل و فعالیتهای چشمگیری برای ارتقاء سطح کشاورزی منطقه وتعمیر وآبادانی چاههای سیل زده روستاهها انجام داد .

از خصوصیات بارز اخلاقیش ، خلوص و توکل ، تهجدهای شبانه وراز ونیازهای نیمه شب او با خدای یگانه ، تعهد به امام وانقلاب و ولایت فقیه ، توصیه به حضور در دفاع از آرمانها واهداف انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل ، رفتار وگفتار نیکو با والدین وخویشان واقوام و مردم و……….

شهید عزیز علی اصغر آرام ، با پافشاری واصرار زیاد در برابر مخالفتهای مسئولین جهاد ، در تاریخ ۱۴/۹/۱۳۶۲ از طریق بسیج به مشهد اعزام واز آنجا راهی کردستان شده و پس از درگیری با ضد انقلابیون وکومله وتمام شدن مهمات به جنگ تن به تن روی آورده واسیر می شود . بعد از آن با تحمل شکنجه های فراوان ، در تاریخ ۹/۱۰/۱۳۶۲ مرغ نازنین روحش از کالبد جسم به سمت بالا صعود کرده و شربت شهادت را می نوشد .


متن وصیتنامه جهادگر شهید محمود آرامی

بسم ا… الرحمن الرحیم
ربنا افرغ علینا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین
بنام ا… خالق هستی و در هم کوبنده‌ی ستمگران و یار و یاور مستضعفین و با درود به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی این اسوه مقاومت شجاعت و تقوی. کسی که مارا از ضلالت به سوی نور راهنمایی کرد .اکنون که بار دیگر این توفیق نصیبم شدکه به جبهه‌های حق علیه باطل روانه شوم و به جمع یاران حسین بپیوندم خدا را شکر گفته و چند کلمه را به عنوان وصیت می‌نویسم. خدایا تا نرا نیامرزیدی از این دنیا مبر ای ستار العیوب از تو می‌خواهم که گناهانم را ببخشی زیرا که سخت به تو نیازمندم و از قهر تو می‌ترسم اکنون که مرگ حق است بگذار مرگی  را انتخاب کنم که سعادت دنیا و آخرت در آن نهفته  باشد و خدایا تو خود شاهدی که فقط  برای رضای تو گام بر می‌دارم و برای یاری کردن اسلام و قرآن تو با چشمی باز این راه را انتخاب کرده‌ام نه به خاطر مقام و انتقام ، ای خدای که همیشه بیشتر از انچه خواسته‌ام عطاکردی و شرمنده و خجلم که از آنچه باید انجام بدهم کوتاهی کرده‌ام و اکنون که از روز حساب بسیار وحشت دارم و با آنکه می‌دانم که تو جز رحمت و لطف خویش را در مورد بندگانت نظر دیگری نداری خدایا تو با آنانی که غیر تو را به دوستی گرفته‌اند چه خواهی کرد؟ آنهایی که پول و فرزند و دنیا با همه‌ی فریبش فریبشان داده چه خواهی کرد ؟ آیا انها هیچ فکر کرده‌اند که این جوانان که بهترین ایام زندگی خود را می‌گذراند و بدنبال چه سرمایه‌ای انچنین دیوانه‌وار حرکت می‌کنند پس لحظه‌ای به خود آیید و از این جوانان عبرت بگیرند و بدانید که در مقابل خون این عزیزان مسئولید و امروز که دشمنان اسلام قلب من و هزاران جوان عزیز را نشانه می‌رود فقط به جرم طرفداری از اسلام عزیز است و استعمارگران شرق و غرب بدانند که اگر همه مصیبتها و گرفتاریها را برای ملت غیور ما فراهم آورند که ملا ما را ضعیف و زبون ببینند این آرزو را بگور خواهند برد زیرا که خدای بزرگ پشتیبان این انقلاب است . و شما ای پدر و مادر مهربانم و ای کسانی که برایم رنجها و زحمتها متحمل شده‌اید افتخار کنید فرزندی تربیت کردید که روزی به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفت روزی که اسلام عزیز به خون احتیاج دارد به یاری اسلام شتافت و ای برادران و خواهران عزیز در همه‌ی کارهایتان خدا را در نظر بگیرید و با خلوص نیت و وحدت پشتیبان اسلام و قرآن باشید مبادا روزی دشمنان اسلام بر ما بشورند و ما متفرق باشیم .خدایا همیشه در تلاشم که بنده‌ای مخلص باشم توفیقم ده خدایا گرانبهاتر از جانم سرمایه‌ای دیگر ندارم که در راهت بدهم و این جان ناقابل من را در راه خود و خمینی‌ات و در راه گسترش اسلام عزیز بحضور بپذیر و از تو می‌خواهم ای بخشاینده .ودعای همیشگی خود را که الهم الرزقنی توفیق الشهاده‌ فی سبیلک و جعلنا من خیرک و جندک بود مستجاب بگردان و در پایان از همه برادران و اقوام و دوستان اگر از من بدی دیدند ببخشند . برای سلامتی امام عزیز همیشه دعا کنید. به امید به اهتزاز در آمدن پرچم اسلام بر سراسر گیتی .سرباز اسلام :

محمود آرامی
۱۵/۹/۱۳۶۲



تصویر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا