تصویرزندگی نامهشهدای تربیت معلم فردوسشهدای روستاشهدای سرایانشهدای معلم

شهید نعمت الله اسماعیلی

شهید نعمت الله اسماعیلی

نام پدر: اسماعیل

تاریخ تولد:         ۱۳۴۶/۱۱/۰۹       

محل تولد: مصعبی

تاریخ شهادت:    ۱۳۶۴/۱۱/۲۱      

محل شهادت: بوارین

محل دفن: مصعبی

یگان خدمتی: بسیج

زندگی نامه

معلم شهید نعمت اسماعیلی به تاریخ ۶/۳/۱۳۴۵ در روستای مصعبی ( ۳۶ کیلومتری فردوس از توابع شهرستان سرایان) در خانواده مذهبی و با تقوا بدنیا آمد و در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۶۴ به فیض شهادت نائل شد .

شهید نعمت اسماعیلی به تاریخ ۶/۳/۱۳۴۵ در روستای مصعبی از توابع شهرستان سرایان ، در کانون گرم خانواده ای مذهبی و با تقوا دیده به جهان گشود . دوران ابتدائی وراهنمائی را در زادگاهش به اتمام رسانید وبرای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت نمود . او در راه تحصیل علم ، با سعی و تلاش فراوان و اخذ مدرک دیپلم خود در رشته تجربی مورد پذیرش در مرکز تربیت معلم شهید مفتح فردوس شد. عشق او به امام و انقلاب او را بر آن داشت تا سنگر تعلیم و تربیت را رها کند و در سنگر جهاد با دشمنان انقلاب به فعالیت بپردازد یا نه ، بهتر است این گونه گفته شود که این شهید بزرگوار خواست با حضور خود در جبهه و شهادت به دیگرانی که در خواب غفلت بسر می برند درس ولایت پذریری را بدهد.

الله اکبر ،الله اکبر – شهدا، در جبهه ها چه لذتی درک می کردند ! و آنجا با که عشق بازی می کردند که جزء شهادت ایشان را گوارا نبود و هیچ چیزی ایشان را اغناء نمی کرد . گویا عشق به امام آنها را به عشق معبود پیوند زده و به نعمت مناجات واقعی رسیده اند . شهید نعمت اسماعیلی نیز لذتی را درک کرده بود که با وجود مجروحیت شدید در عملیات بدرکه باعث شد مدتی را در بیمارستان دزفول و سپس بیمارستان بانک ملی تهران بسر ببرد برای دومین بار راهی جبهه حق علیه باطل شد و در تاریخ ۷/۱۰/۱۳۶۴ با روحیه ای بیش از بیش وارد صحنه شد و با برداشتن اسلحه ای چون آرپی جی به شکار تانک های دشمن شتافت . سرانجام درتاریخ۲۱/۱۱/۱۳۶۴ درعملیات والفجر ۸ در جزیره بوارین به فیض شهادت نائل گردید و پس از۱۰سال پیکرپاکش به زادگاهش انتقال داده شد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا