تصویرشهدای دانش آموزشهدای روستاشهدای فردوسفیلموصیت نامه

شهید غلامعلى وطن‌پرست

غلامعلی وطن پرست 

نام پدر: اسماعیل

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۵/۵

محل تولد: سرند

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۵

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: سرند

یگان اعزام کننده: بسیج کربلای ۵

 


متن وصیت نامه شهید  غلامعلى وطن پرست

‏نام : غلامعلى            نام خانوادگى : وطن پرست               شماره شناسنامه : ۶ ‎
‏نام پدر : اسماعیل          تاریخ تولد : ۱۳۴۹ ‎  ‏آدرس : استان خراسان – شهرستان فردوس – روستاى سرند .
بسم رب الشهدا و الصدیقین ‎
‏ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ‎  ‏با سلام و درود فراوان به پیشگاه ولى عصر ( ارواحنا لتراب مقدمه الفداه ) و با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامى، اکنون که توفیق یافتم تا بار دیگر در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یابم و اکنون که در هر زمان اندیشه عروج ملکوتى در ذهنم پدیدار مى گردد لازم دیدم تا چند کلمه اى را به عنوان وصیت به روى کاغذ بیاورم تا هدف من در این راه مشخص و روشن باشد . من بر اساس احساس مسئولیت شرعى ، در این برهه از زمان که حفظ و بقاى اسلام ، به دادن خون محتاج است ، تصمیم گرفتم تا در پیکار مقدس اسلامى شرکت کنم و امیدوارم که خداوند مرا به آرزوى دیرینه ام برساند و توفیق شهادت در راهش را نصیبم بگرداند .
واما در مورد انگیزه آمدن به جبهه باید بگویم که هدفم ادامه دادن راه شهیدان و لبیک گفتن به نداى حسین زمان و انجام وظیفه شرعى و دینى است که بر همگان واجب است تا در راه خدا و براى پایدار ماندن اسلام و قرآن با دشمنان اسلام مبارزه کنند و دشمن کافر را به زبونى بشکانند تا دیگر تمام مستکبرین بفهمند که اسلام دین خداست و هر کس بخواهد با اسلام روبرو شود ، از بین مى رود . و در این زمینه از تمام ملت مسلمان مى خواهم تا گوش به نداى رهبر باشند و قدر این رهبر عزیز را بدانند ، چون واقعا وجود این رهبر بزرگ ، نعمتى عظیم است که خداوند به مسلمانان جهان عطا فرموده است ، که در زمان غیبت امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف کلام حق بر زبان وى جارى مى شود و براى بیدارى تمـــــام مســـلمانان و مستضعفین دنیا مى کوشد و بى باکانه در مقابل تمام قدرتهاى شیطانى قد علم مى کند و نداى حق را سر مى دهد .
و من خداوند بزرگ را شکر مى کنم که حیات مرا در زمانى قرارداد که در جامعه اى اسلامى رشد کردم و در این سنین نوجوانى مى توانم در راه او جهاد کنم و نداى هل من ناصر ینصرنى امام حسین ( علیه السلام ) ، سرور شهیدان را که هنوز از صحراى کربلا به گوش مى رسد، لبیک  بگویم و ثابت کنم ، اى حسین عزیز هر چند که در آن زمان که تو بهترین عزیزانت را از دست دادى و از میان دو لب تشنه ات نداى مظلومیت سر دادى و هیچ کس جوابت را نداد ، من نبودم تا جوابت را بدهم ، ولى در این زمان نداى فرزندت راپاسخ گفتم و به یارى تو شتافتم . باشد که با یارى خدا به زودى راه کربلا به دست رزمندگان اسلام ، به روى عاشقان ابا عبدالله مفتوح گردد . و اما از همه دوستان معذرت مى خواهم و امیدوارم همه خطاهاى مرا ببخشند .و اما شما اى پدر و مادر عزیز : از شما هم نهایت تشکر را دارم و حلالیت مى طلبم و امیدوارم از اینکه حق شما را بخوبى نتوانستم ادا کنم، مرا ببخشید . و به اینکه فرزندتان را در راه خداد دادید ، افتخار کنید و در راه خدا ثابت قدم و استوار باشید .
( محل دفن ) : روستاى سرند
خدایا ، خدایا ، تا انقلاب مهدى ، خمینى نگهدار ‎  ‏( گردان ) : فلق ۲ ‎


یاد و خاطره از شهید غلامعلی وطن پرست

اگر از فارغ التحصیلان دیپلم ۱۳۶۷ تجربی و ریاضی دبیرستان طالقانی یادی از شهید غلامعلی وطن پرست از روستای سرند بپرسید همگی بر هوش و استعداد و درستکاری این مرد شهادت خواهند داد شهید وطن پرست همواره نفر اول و ممتاز تجربی بود که با معدل بالای ۱۹ پیشتاز همگی ما همکلاسی ها بود در تابستان ۱۳۶۵ بدون اینکه همکلاسی ها متوجه شوند عازم جبهه ها و مجروح شده بود ولی هیچ کس از همکلاسی ها باخبر از این موضوع نبودند . بنده دوره اموزشی طرح کاد (یک روز در هفته کاراموزی عملی خارج از نظام اموزشی دبیرستان) را در بیمارستان فردوس میگذراندم که متوجه بستری شدن وی جهت خارج نمودن ترکش از بدن وی شدم و جویای حال و احوالپرسی وی شدم که مختصر توضیح داد و از من قول گرفت که موضوع جبهه رفتن تابستان و مجروحیتش را به همکلاسی ها نگویم چون اعتقاد به تصور ریا و تظاهر بر این عملش نداشت و لی چند ماه بعد در سپاه محمد رسول الله مجددا اصرار بر رفتن گرفت و علیرغم تاکید خیلی از دوستان و‌ معلمین که شما شاگرد ممتاز هستی و‌ جبهه نرو ولی ایشان عازم جبهه در سپاه محمد رسول الله گردید و در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت رسید .
همیشه توصیه به ما دوستان که اخر هفته به خانه هایمان می امدیم تاکید و توصیه داشت تا بجای هر هفته ، هفته درمیان روستا بروید تا نمازتان در فردوس شکسته نباشد و بتوانید نیت ده روز نمایید .
وظیفه اخلاقی خودم دانستم تا از خوبیها و ویژگی های منحصر بفرد این شهید بزرگوار این دو‌خاطره را ذکر نمایم
شهید وطن پرست انسانی مستثنی و خاص بود یادش جاویدان و گرامی باد
۳۵ سال از عروجش میگذرد
همکلاسی
دکتر اسماعیلی



تصویر

شهیدان وطن پرست آقایی و زارعی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

یک نظر

  1. یاد و خاطره از شهید غلامعلی وطن پرست

    اگر از فارغ التحصیلان دیپلم ۱۳۶۷ تجربی و ریاضی دبیرستان طالقانی یادی از شهید غلامعلی وطن پرست از روستای سرند بپرسید همگی بر هوش و استعداد و درستکاری این مرد شهادت خواهند داد شهید وطن پرست همواره نفر اول و ممتاز تجربی بود که با معدل بالای ۱۹ پیشتاز همگی ما همکلاسی ها بود در تابستان ۱۳۶۵ بدون اینکه همکلاسی ها متوجه شوند عازم جبهه ها و مجروح شده بود ولی هیچ کس از همکلاسی ها باخبر از این موضوع نبودند . بنده دوره اموزشی طرح کاد (یک روز در هفته کاراموزی عملی خارج از نظام اموزشی دبیرستان) را در بیمارستان فردوس میگذراندم که متوجه بستری شدن وی جهت خارج نمودن ترکش از بدن وی شدم و جویای حال و احوالپرسی وی شدم که مختصر توضیح داد و از من قول گرفت که موضوع جبهه رفتن تابستان و مجروحیتش را به همکلاسی ها نگویم چون اعتقاد به تصور ریا و تظاهر بر این عملش نداشت و لی چند ماه بعد در سپاه محمد رسول الله مجددا اصرار بر رفتن گرفت و علیرغم تاکید خیلی از دوستان و‌معلمین که شما شاگرد ممتاز هستی و‌جبهه نرو ولی ایشان عازم جبهه در سپاه محمد رسول الله گردید و در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت رسید .
    همیشه توصیه به ما دوستان که اخر هفته به خانه هایمان می امدیم تاکید و توصیه داشت تا بجای هر هفته ، هفته درمیان روستا بروید تا نمازتان در فردوس شکسته نباشد و بتوانید نیت ده روز نمایید .
    وظیفه اخلاقی خودم دانستم تا از خوبیها و ویژگی های منحصر بفرد این شهید بزرگوار این دو‌خاطره را ذکر نمایم
    شهید وطن پرست انسانی مستثنی و خاص بود یادش جاویدان و گرامی باد
    ۳۵ سال از عروجش میگذرد
    همکلاسی
    دکتر اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا