شهدای بشرویهشهدای روستاشهدای سرباز

شهید علی اسماعیلی

 

شهید علی اسماعیلی به تاریخ ۱/۱/۱۳۳۹ در روستای ارسک از توابع شهرستان بشرویه به دنیا آمد ودر تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی دارخوئین به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

شهید علی اسماعیلی فرزند اسماعیل در تاریخ۱/۱/۱۳۳۹ در روستای ارسک از توابع شهرستان بشرویه در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. عدم شرایط اقتصادی و مادی خانواده و فوت پدرش در ۱۱ سالگی ، دو عاملی بود که او را مجبور کرد تا برای امرار معاش ، مشغول به کار شود و تنها به دوره شبانه بسنده نماید و تا پایان دوم ابتدائی تحصیل نمود .

سختی زندگی او را از کسب درجات معنوی باز نداشته و این معنویات در چهره بشاش او کاملاً هویدا بود و اطرافیان و اقوام او را همیشه فردی گشاده رو و با اخلاق برجسته می شناختند و این برجستگی برگرفته از تقید و آموزه هائی بود که در تعالیم دینی واسلامی به آن اشاره شده است . چون وقتی از ایشان علت این چهره شاداب را جویا می شدند به دوستانش می گفت : همیشه فرایض دینی را بجا آورید تا چهره تان درخشان و قلبتان پاک تر شود .

قبل از اینکه به خدمت سربازی برود در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد که حاصل آن دوفرزند بود . بعد از تشکیل خانواده علاوه بر سرپرستی مادر ، یار و مددکار همسر در کارهای خانه و تربیت فرزندان بود . شهید عزیز، آنچنان درتربیت صحیح فرزندانش تأکید و اصرار داشت ، که در نامه نگاری به همسرش توصیه می نمود ، چون از دید مردم فرزندان شهدا جایگاه ویژه ای دارند و انتظار بیشتری از ایشان میرود ، اگر لیاقت شهادت داشتم ، فرزندانم را خوب تربیت کن .

سرانجام در سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی اعزام و در تاریخ ۱۴/۱۱/۶۰ در منطقه عملیاتی دارخوئین بر اثر اصابت گلوله آر.پی.جی ۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در جوار حق جای گرفت . مزار شهید در روستای زادگاهش می باشد. روحش شاد ویادش گرامی .

منبع : اداره اسناد وانتشارات اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا