تصویرزندگی نامهشهدای بشرویه

شهید سیدحسین محمدی

نام پدر : سید محمد

تاریخ تولد : ۱۳۳۷

تاریخ شهادت:‌۱۳۵۹/۳/۲۷

محل شهادت :‌کردستان

زندگی‌نامه شهید سید حسین محمدی

شهید سید حسین محمدی در سال ۱۳۳۷ در شهر بشرویه متولد شد. او که در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه هستی گذاشت از همان کودکی با مسائل دینی آشنا شد. شهید محمدی در سن شش سالگی وارد دبستان شد و دوران ابتدایی را تا سال پنجم متوسطه در بشرویه گذراند. وی در ایام تعطیلی مدرسه به کار وتلاش می‌پرداخت و سال ششم متوسطه را در فریمان به سال ۱۳۵۶ به پایان رسانید.

شهید محمدی بسیار خوش اخلاق و صبور و با گذشت بود و با مسؤلین مدرسه ارتباط صمیمی داشت. به طوری که همواره از وی به عنوان یک دانش آموز مذهبی وخوش اخلاق یاد می کردند. شهید عزیز بعد از اتمام تحصیلات به تهران رفت و چون علاقه وافری به خلبانی داشت در تاریخ ۱۵/۲/۱۳۵۷ در بخش خلبانی هوانیروز استخدام شد و در تاریخ ۳/۷/۵۷ کار خود را آغازکرد

شهید محمدی شخصی بی ریا ومتواضع بود پدر وی می‌گوید:زمانی که در هوانیروز استخدام شده بود پرسیدم چرا با لباس فرم به بیرون نمی‌روی در جواب گفت: من وارد ارتش نشده ام که لباسم را به مردم نشان بدهم .

شهید محمدی با اعضای خانواده رابطه‌ی عاطفه‌ی نزدیکی داشت و نسبت به دیگران هم بسیار مهربان بود وهمواره امر به معروف ونهی از منکر می‌کرد . شهید محمدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه چند تن از دوستانش به خدمت نیروی زمینی در قسمت توپخانه زمین به هوا درآمد و به اصفهان رفت و پس از اتمام دوره تعلیماتی به درجه ستوانی مفتخر گردید و چند ماه بعد منتقل قزوین شد. همزمان با غائله‌ی کردستان برای سرکوبی اشرار به فرمان امامش لبیک گفت و به پاکسازی مناطق کردستان از دست جیره خواران آمریکا پرداخت و سرانجام پیکر پاکش در ساعت پنج بعد از ظهر سه شنبه ۲۷/۳/۱۳۵۹ هدف گلوله مزدوران جیره خوار غرب وشرق قرار گرفت و به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در روز سه شنبه ۳/۴/۱۳۵۹ به زادگاهش وارد شد وپس از تشییع و تجلیل باشکوه به عنوان اولین شهید در گلستان شهدای بشرویه به خاک سپرده شد و چون اولین شهید بشرویه بود یک باب مدرسه به نام وی نامگذاری شده است .

((روحش شادوراهش پررهرو باد))

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا