بسیجتصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای روستاشهدای فردوسوصیت نامه

شهید محمدرضا بانوی خانکوک

محمدرضا بانوی

محمدرضا بانوی خانکوک
محمدرضا بانوی خانکوک

نام پدر: محمدحسین

تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۸/۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۲/۱۵

محل شهادت: کوشک

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج


زندگی نامه

دانش آموز شهید محمدرضا بانوی خانکوک فرزند حسین در تاریخ۴/۸/۱۳۴۶ در شهرستان فردوس در خانواده ای مستضعف چشم به جهان گشود. دوران طفولیت خویش را در دامان پدر و مادر مکتبی و دوستدار اهل بیت(ع) گذراند و نحوه معاشرت را بخوبی فرا گرفت و همواره با کوچکترها با عطوفت برخورد میکرد. وی تحصیلات ابتدائی خود را در مدرسه حکیم الهی شروع و با موفقیت به پایان رسانید. ( این دوران مصادف شد با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ) سپس تحصیلات خود در مقطع راهنمائی و تا کلاس دوم را در مدرسه سیدجمال الدین اسدآبادی شهرستان فردوس آغاز نمود. ازجمله نکات برجسته وی در این دوران مطالعه کتب غیر درسی مفید بود که روزانه ۶ ساعت به مطالعه این کتاب ها می پرداخت.این نوع مطالعه باعث شده بود که با وجود سن کم، وی در برابر یاوه گویان، استدلال قوی ارائه و دهان آنان را ببندد. وی هر موقع که در خصوص طاغوت و ماهیت آنان صحبت می نمود از دوستان خود خواهش می کرد که نعمات حکومت جمهوری اسلامی راهمواره درنظرداشته باشند.
با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که دانش آموز سال دوم راهنمائی بود، تحصیل خود را رها کرده و برای دفاع از کشورش راهی جبهه نبرد حق علیه باطل شد. در ابتدا جهت کسب آموزش اولیه و فنون نظامی به بیرجند رفت و بعد از آموزش، مدت کمی در فردوس بود و سپس روانه جبهه جنوب شد. شهید بانوی در مدت سه ماه حضورش در جبهه در مناطق کوشک و شلچمه به مبارزه علیه متجاوزین پرداخت.
سرانجام شهید عزیز، محمدرضا بانوی خانکوک در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۶۱ در عملیات رمضان حضور پیدا کرده و در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش به تمام بدن و جراحت و خونریزی شدید، ندای حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل گردید.پیکر این شهید پس از تشییع در گلزار شهدای شهرستان فردوس به خاک سپرده شد.روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : اداره اسناد وانتشارات اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی


متن وصیت نامه شهید محمد رضا بانوی خانکوک

بسم ا… الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا… امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون : آنانکه در راه خدا کشته می‌شوند گمان نکنید مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند .با درود به قلب مستضعفین جهان امام خمینی و با سلام به شهیدان گلگون کفن کربلای ایران ، خانواده‌ی عزیزم این وصیتنامه را که نوشتم نمی‌دانم در میان شما خواهم بود یا خیر، من راهی را  که انتخاب نموده‌ام آگاهانه است و براساس   شناخت به جبهه آمده‌ام تا بتوانم به ندای خمینی کبیر ، حسین زمان پاسخ گفته باشم چون اسلام مورد تجاوز یزیدیان زمان قرار گرفته است .
دوستان عزیز : این جمهوری اسلامی که خونبهای هزاران شهید می‌باشد به دست من و شما سپرده شده است باید پاسدار آن باشید و آن هم جرء با نثار خون میسر نمی‌شود . بگذار در کربلای ایران قطره خونی که دارم تقدیم راه اسلام و امامم نمایم، بر دوش شما مسئولیت سنگین‌تری گذاشته شده است و آن رساندن پیام شهیدان به گوش جهانیان ودنیای اسلام است و در ایفای این مسئولیت کوشا باشید .
خواهش من از همکلاسان و دانش آموزان عزیز این است که سنگر مسجد و مدرسه را رها نکنید . اگر شهید شدم با توافق پدر و مادرم مرا در مکانی دفن کنید و تا آنجا که امکان دارد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه روزه بگیرید . به امید سلامتی و طول عمر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و پیروزی اسلام بر کفر جهانی و تشکیل امت واحده و جمهوری اسلامی در تمام گشورهای مسلمان مظلوم و تحت ستم .
خداوند خدمتگزاران صدیق امت را حفظ و دشمنان اسلام را زبون و نابود سازد و خداوند به شما اجر و صبر عنایت فرماید . آمین یارب العالمین

والسلام علیکم و علی الشهداء و الصالحین و رحمها… و برکاته
محمد رضا بانوی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا