بسیجتصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوسفیلموصیت نامه

شهید ولی اله اتفاقی

ولی اله اتفاقی

ولی اله اتفاقی
ولی اله اتفاقی

نام پدر: محمدعلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۰/۱۵

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۴

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج کربلای ۵


زندگی نامه

شهید ولی اله اتفاقی در مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۴۸ در شهرستان فردوس متولد و در تاریخ ۲۴/۱۰/۱۳۶۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل شد .

در مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۴۸ برابر با صبحگاهان ۲۷ ماه مبارک رمضان ، در خانواده ای متدین از شهرستان فردوس ، دو برادر به نامهای ولی اله و ذبیح اله پا به عرصه وجود نهادند . شش ماه تحت مراقبت ونظارت دکتر سپری نموده ، که ولی اله به حیات خود ادامه داده ، اما برادرش ذبیح اله بدرود حیات می کند . این درحالی بود که خانواده اش کاملاً از هر دو فرزند قطع امید کرده بودند . ولی تقدیر خداوند چنین رقم خورد که ولی اله زنده بماند و در امتحانی بزرگ ، سر افراز و پیروز بر اوج قله های معنوی سیر کند . او در سال ۱۳۵۵ وارد دبستان شد و دوران ابتدائی را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد مقطع بالاتر شد . شهید ولی اله اتفاقی ، در طول دوران تحصیل ، انسان شوخ طبع و مهربانی بود وهمیشه دوست داشت بچه ها را بخنداند و لبخند بر لبهای ایشان نقش ببندد . از سن دوازده سالگی به بعد ، در سایه تشویق خانواده ، نماز و روزه اش ترک نمی شد . کمتر کاری بود که به او محول شود و او از انجام آن سر باز زند . درسال ۱۳۶۲ و ایام جنگ تحمیلی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به همراه اردوئی که برای بازدید ازمناطق جنگی ترتیب یافته بود عازم مناطق جنگی شد و پس از دیدن مناطقی مثل بستان ، هویزه و ….. به شهرستان بازگشت . سال بعد با نامنویسی در بسیج ، در تربت جام دوره آموزش نظامی را طی نموده و در سال ۱۳۶۵ برای اولین بار به عنوان رزمنده بسیجی به جبهه اعزام می شود . در این زمان ، سال دوم دبیرستان را پشت سر می گذاشت . او پس از گذراندن سه ماه در مناطق اهواز ، آبادان ، اندیمشک و ….. به زادگاهش بازگشت و امتحانات سال دوم دبیرستان را با موفقیت به پایان رساند . اما چندی نگذشته بود که در آبان ماه همان سال ، برای بار دوم به مناطق جنگی رفت و پس از ۴۵ روز مجدداً به فردوس بازگشت . منتهی این بار عوض شده بود . در فکر فرو می رفت و کمتر صحبت می کرد و با خود خلوتی داشت . بهر حال پس از گذراندن مرخصی با شوق وصف ناشدنی به منطقه شلمچه رفت و حین عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۲۴/۱۰/۱۳۶۵ براثر اصابت ترکش به وصال جانان می رسد .

فیلمی از پیکر مطهر شهید

متن وصیت نامه دانش آموز شهید ولی اله اتفاقی
بسم ا… الرحمن الرحیم
با سلام و درود به سید رسل و ائمه معصومین خصوصا امام زمان (عج) قبل از اینکه شروع به وصیت ناقابلم بکنم از همه فامیل و دوستان و آشنایان و همکلاسانم تقاضای عفو و بخشش دارم و اگر از دست و زبانم اذیتی نسبت به آنها روا  داشته‌ام برای رضای خدا از جرمم بگذرند. آری فامیل و دوستان عزیز و گرامی و بالاخره لطف و کرم خداوند متعال شامل حال این بنده نا سپاس و بی مقدار نیز شد و در عوض مرگ سیاه در بستر، مرگ سرخ در راه هدفم نصیبم نمود بدین خاطر است که اگر بجای گریستن بحال من، به عاقبت کار خود اندیشه کنید بهتر خواهد بود ولی اگر خواستید محبت خود را به من ابراز نمائید، می‌توانید سلاح به زمین افتاده مرا از زمین برداشته و هدفم که اعتلای اسلام و زنده نمودن ارزشهای انسانی است را تعقیب نمائید. اگر پدر و مادرم می‌خواهند که دشمن را بشکنند هرگز از خود ضعف نشان ندهند از کسی که قلبشان خالی از مهر و محبت امام و انقلاب است خواهش می‌کنم با آمدن سر مزارم عذابم ندهند و همچنین از امت حزب الله فردوس بخصوص اقوام و خویشان و دوستان خودم تقاضا دارم که در نماز جمعه شرکت کنند و بعنوان آخرین سفارش آنکه امام و راه امام را تنها نگذارید که مثل اهل کوفه ذلت دنیا و عقبی نصیبتان نشود.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ولی اله اتفاقی

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا