تصویرشهدای دانش آموزشهدای روستاشهدای فردوسوصیت نامه

شهید سید على حاتمى

سیدعلی حاتمی

سیدعلی حاتمی
سیدعلی حاتمی

نام پدر: سید حاتم

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۱/۱

محل تولد: برون

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۴/۱۳

محل شهادت: مهران

محل دفن: برون

یگان اعزام کننده: بسیج جاده خندق


متن وصیت نامه شهید سید على حاتمى

« بسم الله الرحمن الرحیم »)‎
‏(( و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ))
‏با سلام و درود فراوان به پیشگاه مقدس امام زمان و نایب بر حقش ، خمینى کبیر .
خدا را شکر که من توانستم بیایم به جبهه تا براى انقلاب اسلامیم کمکى کرده باشم و توانستم فرمان رهبر عزیز و گرامیم که همان فرمان امام زمان و یا بطور اختصار بگویم فرمان خدا هست ، لبیک گویم .
خدا را شکر که زندگیم در بهترین  دوران هاى بعد از پیامبر اکرم (ص) ( دوران انقلاب اسلامى ) قرار گرفته است .
اى جوانان نکند در رختخواب بیمارى و در خانه بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد با دشمن کافر شهید شد، نکند بگویید که درس دارم یا بگویید که کار دارم و باید درس بخوانم که دکتر یا مهندس بشوم و آنوقت براى ملتم خدمت بکنم ، خودتان فکر بکنید وقتى که شما نیائید به جبهه و جبهه ها را خالى نگه دارید استکبار جهانى شماها را راحت نمى گذارد و کلا باید بروید زیر بار ستم و ظلم استکبار جهانى ، آنوقت دکتر یا مهندس شدن شما چه فایده دارد ؟ آنوقت خدمت براى دیگران چه فایده دارد .
اى مــــادران جــــوانانتان را از رفتن به جبهه نهى نکنید که فردا در روز قیامت نمى توانید جواب زینب که تحمل ۷۲ شهید را در صحراى کربلا کرد ، بدهید .
اى مادران نگویید به جوانانتان که حالا وقت رفتن شما به جبهه نیست و بگویید که یک ماه دیگر به جبهه مى روى که اگر این جوانتان در خانه مرد یا تصادف کرد ، شما نمى توانید در قیامت جواب او را بدهید . جوانانتانرا به جبهه ها بفرستید تا بجنگند و اگر شهید شدند حتى جسد آنها را  تحویل نگیرید زیرا مادر وهب در صدر اسلام جسد فرزند خود را تحویل نگرفت و گفت :
سرى را که درراه خدا داده ام پس نمى‌گیرم‎  ‏اى مردم مانند مسلمانان صدر اسلام باشید و اطاعت ولى فقیه را واجب بشمارید و اگر امام عزیزمان گفت باید به جبهه بروید ، شما باید بدون استخاره بروید به جبهه ، و اى مردمى که به جبهه نمى روید بروید حداقل آموزش ببینید که اگر خداى نکرده کشور ما مانند کشور فلسطین شد ، همه شما آماده باشید که حداقل از همان خانواده خودتان دفاع کنید و نگذارید که دشمن به خانواده شما تجاوز بکند و شماها را در دشت و صحرا آواره کند .
اى مردم از دعا و استغفار فراموش نکنید که بهترین درمان براى تسکین دردهاست و چنان خدا را بپرستید و عبادت کنید که فکر بکنید خدا جلوى شما هست و او را مى بینى یا حداقل او تو را مى بیند . در هنگام دعا کردن گریه کنید زیرا کسى که گریه نمى کند ، سنگ دل هست و خداوند افراد سنگ دل را دوست ندارد .
مادر عزیزم حالا که شهید شده ام و رفته ام ، امیدوارم که از من راضى باشد و تمام بدى هائى که کرده ام مرا ببخشید .
مادر مهربانم براى شهادت پسرتان گریه نکنید ، اگر مى خواهید گریه بکنید براى على اکبر و على اصغر گریه کنید و اگر شما گریه کردید فرداى قیامت نمى توانید جواب زینب را بدهید .
مــادر عـــزیزم ، برادرانم را به راه راست هــدایتشان بکنید و هــرگز نگذارید کــــه از راه راست منحــــرف شـوند و به راه افراد نابکار بروند ، وقتى که بزرگ شـــدند آنهـا را به جبهـــــه بفرستید و از رفتن آنهـا جـلوگیرى نکنید نگویید به آنهـــا کـه یک برادر از شمــــا شهید شده ، لازم نیست کــــه به جبهـــه بروید و شمـــا هـم شهید بشوید ، زیرا ( هند ) تحمــل سـه شهید را کرد و در یک جنگ سه شهید داد .
و اى خواهرانم امیدوارم که شما هم بى تابى نکنید که این دو سه روز دنیا لازم نیست بى تابى بکنید ؛  انشا الله این دو سه روز بزودى تمام مى شود و یکدیگر را در بهشت دیدار مى کنیم .

و اى پدر عزیزم امیدوارم که شما تحمل بکنید شهادت پسرتان را ، که عاقبت همه مرگ است و افتخار بکنید که پسرتان در چنین سنى به شهادت رسیده است .
و امیدوارم که برادرانم هم ، راه مرا ادامه بدهند و هیچ نیرویى آنها را از ادامه دادن راه برادرشان باز ندارد .
« اگر انشاء این بد بود آن را درست بکنید که فرصت نبود درست بکنم »
خدایا ، خدایا ، تا انقلاب مهدى ، خمینى را نگهدار ‎

والسلام ‎
‏خدمتگزار کوچک : سید على حاتمى ‎


تصاویر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا