تصویرشهدای دانش آموزشهدای سربازشهدای فردوسوصیت نامه

شهید محمدرضا دباغ

محمدرضا دباغ 

محمدرضا دباغ
محمدرضا دباغ

نام پدر: غلامعلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۸/۹

محل تولد: تربت جام

تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۰/۲۳

محل شهادت: میاندوآب

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: مشمول


در هر جامعه‌ای جوشش خون است که در مردم آن جامعه جوشش و حرکت ایجاد می‌نمایدو تاسفم به حال کسانی است که زندگی حیوان صفتانه‌ی دنیا را پیش گرفته و نسبت به تمامی مسائل بی تفاوت می‌گذرند.


متن وصیت نامه پاسدار شهید محمد رضا دباغ

بسم ا…الرحمن الرحیم
ان ا… یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص:خداوند دوست می‌إارم آنانکه در راهش در صف واحدی پیکار می‌کنند،گویا آنها بنایی استوار هستند  «قرآن کریم »
قوام و حیات دین بسته به برترین اعمال یعنی جهاد است .      «امام علی(ع)»
پس از ستایش و حمد خداوندی که معبودی جز او نیست و درود به سید و مولی و پیغمبر گرامی ما حضرت محمد (ص) خداوندما را توفیق دهد تا بتوانیم سرباز لایقی برای امام زمان (عج) باشم اکنون که زمان موعود فرا رسیدهو پس از چندین روز ماندن در اردوگاهها عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌باشم، چند کلمه‌ای برای برادران و خواهران مسلمان و پدرو مادرم می‌نویسم باشد که دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و شهیدان همیشه شاهد آن ادا کرده باشم.آری من لباس رزم برتن می‌پوشم و سلاح بر کف می‌گیرم و دعوت امام خمینی کبیر را لبیک می‌گویم ، چراکه شهادت را سعادتی بزرگ می‌دانم و به این حرف استاد شهید مرتضی مطهری معتقدم که شهدا شمع بشریتند پس در هر جامعه‌ای جوشش خون است که در مردم آن جامعه جوشش و حرکت ایجاد می‌نمایدو تاسفم به حال کسانی است که زندگی حیوان صفتانه‌ی دنیا را پیش گرفته و نسبت به تمامی مسائل بی تفاوت می‌گذرند.
واما شما خانواده عزیزم اولاً من تشکر می‌کنم از شما پدر و مادرم که مرا در دامان پاک خود پرورش داده تا به اینجا رسیده‌ام و از شما درخواست می‌کنم مرا ببخشید و از من راضی شوید ثانیاً مبادا پس از شهادت من بگریید چراکه با این کار شما قلب دشمن شاد خواهد شد و بالطبع عکس العمل آن آزرده شدن روح من خواهد بود . پس همانند کوه مقاوم باشید و صبر پیشه نمائید که ان ا… یحب الصابرین .
و شما ای برادران و خواهران عزیزم پس از شهادت من سلاح به خون آغشته‌ام را بر گیرید و  بر مزدوران شرق و غرب بتازید چراکه نبرد ما تنها با صدام نیست بلکه باید قدس عزیز بدست ما آزاد گردد و شما ای همسنگران دانش‌آموزم ، سنگر مدرسه را مستحکم نگه‌دارید ولی در کنار آن از سنگر جبهه غافل نگردیدچراکه هر دووظیفه‌ای ست بردوش ما، سفارشم به شما این است که دستورات خود سازی امام را در زندگی پیاده نمایید و از نماز شب و از روزه روزهای دوشنبه و پنج شنبه فراموش نکنید .
برادران اداری شما نیز از کاغذ بازیهای بپرهیزید و بیشتر به کارهای روستائیان و محرومین جامعه رسیدگی کنید و از کم کاری بپرهیزید که گناهی بزرگ است . از مردم شهر و کشورم می‌خواهم امر به معروف را  از یاد نبرند ، زیرا  دشمنانتان بر شما چیره خواهند شد به اجتماعات اسلامی و نمازهای جمعه و جماعت اهمیت فوق  العاده بدهید چرا که پیروزی ما در گرو همین اجتماعات است و سفارش اکیدم به شما این است که تا  آخرین نفس دست از یاری امام خمینی بر نداید چرا که او امروز ولی فقیه و نائب بر حق امام زمان است و اطاعت امرش بر هر مسلمانی واجب . خداوند به تمامی شماهاتوفیق عبادت وبندگی خالص عطا فرماید و عمر امام خمینی را تا ظهور حضرت مهدی طولانی فرماید و تمامی رزمندگان اسلام را در جبهه‌های نبرد به پیروزی نهایی برساند .
ا… ربنا – اسلام مکتبنا- الخمینی قاعدنا – ا… اکبر خمینی رهبر – لا اله الا ا… – محمد رسول ا…

والسلام علیکم و رحمه ا…  وبرکاته
محمد رضا دباغ
۱۰/۲/۱۳۶۱


تصاویر

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا