تصویرشهدای فردوسشهدای کارگروصیت نامه

شهید محمد علی آشوری

محمدعلی آشوری

محمدعلی آشوری
محمدعلی آشوری

نام پدر: عباس

تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱۱/۴

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۵/۷

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج عملیات رمضان

شهید محمدعلی آشوری فرزند عباس ، در تاریخ ۴/۱۱/۱۳۳۷ در خانواده ای مذهبی از شهرستان فردوس چشم به جهان گشود . ایام کودکی و خردسالی را در دامن پدر و مادر باتقوایش سپری نمودتا اینکه با فرا رسیدن به سن ۷ سالگی وارد دبستان غیاث الدین زادگاهش شد. بعلت کمک به خانواده و پدر،تحصیلاتش را تا کلاس دوم راهنمائی ادامه و سپس ترک تحصیل نمود. محمدعلی بدلیل تلاش و همت زیاد عمیقاً مورد توجه وعلاقه ویژه خانواده قرارگرفته بود. علاوه برکار به نمازجماعت و انجام فرایض دینی نیز مقید بود.همچنین در مراسم مذهبی خصوصا عزاداری سرور و سالار شهیدان نیز فعالانه شرکت می کرد.این شهید عزیز ، پس از اینکه چند سالی را در حرفه بنائی و جوشکاری مشغول بود در اوایل اوج گیری انقلاب اسلامی به خدمت سربازی اعزام شد. درهمین مدت و با اوج مبازرات برعلیه حکومت پهلوی به دستورامام خمینی(ره) همزمان با فرار سربازان از پادگانها، فرمان امام را لبیک گفت و به صف تظاهر کنندگان پیوست. محمدعلی همواره در راهپیمائی ها و تظاهرات بر علیه حکومت پهلوی شرکت می کرد . محمدعلی پس از گذشت دو سال از انقلاب در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۵۹ ازدواج کرد و در انجام امور خانه علاوه بر اینکه یاوری برای همسرش بود از یاد پدر و مادر و همچنین خدمت به آنها نیز غافل نبود. در رفع مشکلات سایر اعضای خانواده و مردم کوشا بود. در برخورد با افراد ، خوش اخلاق و آداب معاشرت را بخوبی رعایت می کرد. بعد از ازدواج برای تامین خانواده و امرار معاش کار خود را درکارخانه موزاییک سازی آغاز کرد . با آغاز جنگ تحمیلی عراق برعلیه ایران مشتاقانه به صف رزمندگان پیوست تا اینکه در اوایل سال ۶۱ پس از سپری کردن آموزشهای لازم در بیرجند به اهواز اعزام شد . در ابتدای حضورش در مناطق جنگی با توجه به تخصصی که قبلا فرا گرفته بود به جوشکاری و ترمیم تانکها پرداخت. پس از گذشت مدت زمانی در نامه ای نوشت : من برای جنگیدن آمده ام نه برای جوشکاری . لذا می خواهم به خط مقدم بروم . به دنبال این نامه به خرمشهر رفت و به عنوان رزمنده با مسئولیت آرپی جی زن مدتی را دلاورانه جنگید . با پایان مأموریتش و با آغاز عملیات رمضان با همان مسئولیت آرپی جی زن پیشاپیش نیروهای دشمن جنگید و سرانجام در تاریخ ۷/۵/۱۳۶۱ در منطقه شلمچه(پاسگاه زید) به درجه رفیع شهادت نائل شد . روحش شاد ویادش گرامی .


متن وصیتنامه شهید محمد علی آشوری


متن وصیت نامه شهید محمد علی آشوری

بسم ا… الرحمن الرحیم و به نستعین
ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل ا… امواتا بل احیاء‌ عند ربهم یرزقون  انانکه در راه خدا کشته می‌شوند گمان مکنید که مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند.
به برادرم گفتم اگر برگشتم با پیروزی خواهم آمد و اگر برنگشتم برادرانم پیروزمندانه می‌آیند کسی که برای آزادی می‌جنگد همیشه آزاد است. مادر، دلم می‌خواهد روز شهادتم همچون (مانند)روز دامادیم جشن بگیرید و هیچ ناراحتی نداشته باشی و این بزرگترین افتخار است که در دنیا نصیب من می‌شود و روی قبر من ناکام ننویسید زیرا به کام خود رسیده‌ام.
اگر یک روز شنیدید که من شهید شده‌ام دلم می‌خواهد صبر انقلابی داشته باشید و هیچ ناراحت نباشید، آرزو داشتم که یک روز فرزندی داشته باشم و سالها در کنار یکدیگر زندگی کنیم ولی چون جهاد در برابر دشمنان خدا وظیفه هر مسلمان است من بر خود واجب دانستم که در این جهاد شرکت کنم حالا که ماه مبارک رمضان است دلم می‌خواهد ماه آخر عمر من باشد و خداوند شهادت را هر چه زوتر نصیب من گرداند. چون می‌دانم در این ماه خیلی از گناهان ما انسانها بخشیده می‌شود، مادرم من خوابش را دیده‌ام که شهید شده‌ام ولی نمی‌دانم که آخر آن چه می‌شود و همچنین در خواب دیدم که چند نفر دیگر نیز به همراه من شهید شده‌اند و وقتیکه وصیت¬نامه آنها را می‌خوانند من در همان عالم خواب دیدم که من وصیت نامه ندارم و خیلی ناراحت و غمگین شدم از اینکه چرا برای شما وصیت نامه ننوشتم از صبح همان روز با خودم گفتم که باید وصیت نامه‌ای بنویسم تا شما عزیزان ناراحت نباشید چون راهی که من انتخاب کردم آگاهانه بوده است و اگر خداوند بلند مرتبه این سعادت را نصیب من کرد دلم می‌خواهد که هیچ چیزی از دیگران طلب نکنی و دست نیاز پیش کسی دراز نکنید زیرا من اینجا به خاطر پول نیامده‌ام بلکه من برای خدا اینجا آمده‌ام و هر چه بیشتر امام را دعا کنید و بیشتر از این وقت شریف شما را نمی‌گیرم و شما را به خدای بی همتا می‌سپارم.        خدانگهدار شما

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا