تصویرشهدای بشرویهشهدای دانشجوشهدای روستاشهدای معلم

شهید محمدرضا کفتری

شهید محمدرضا کفتری
نام پدر : محمد
تاریخ ولادت: ۱ شهریور ۱۳۴۷
تاریخ شهادت: ۸ اردیبهشت ۱۳۶۶
محل شهادت: پاسگاه زید
نوع شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی
عملیات شهادت: کربلای۸




نام و نام خانوادگی :  محمدرضا کفتری

نام پدر : محمد
سن شهادت : نوزده
نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم نیشابور
رشته تحصیلی : ادبیات فارسی
مقطع تحصیلی : کاردانی
زندگی نامه :
یکم شهریور ماه ۱۳۴۷ ارسک از توابع شهرستان بشرویه به دنیا آمد.پدرش آقا محمد شغلش آزاد بود و مادرش فاطمه خانم نام داشت. وی در مرکز تربیت معلم نیشابور دوره ی کاردانی رشته ادبیات فارسی به عنوان دانشجو پذیرفته شد. هشتم خرداد ماه ۱۳۶۶در عملیات کربلای ۸به عنوان نیروی توپخانه در منطقه شلمچه براثراصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد
درباره شهید :
مادرشهید :یک روز آمد و گفت:« مادر! در خواب دیدم مرد سیدی با عمامه روی اسب نشسته بودند. وارد خانه شدند و یکبار دور حیاط خانه گشتند و در یک نقطه ایستادند و از من خواستند که با ایشان بروم. من از ایشان خواستم موضوع را با شما در میان بگذارم. شما در حال نان پختن بودید. نانی برداشتم و به ایشان تعارف کردم. ایشان خوردند و مقداری به اسب دادند. سپس من با آن سید، سوار بر اسب شدیم و اسب یک دفعه به پرواز در آمد. در این موقع من از خواب پریدم. تمام بدنم می لرزید. از آن موقع، عشق رفتن به جبهه در من جان گرفت.»
وصیت نامه :
معلم متعهد و مومن کسی است که با اتکا به نیروی حق و دانش خود پرده های خرافه را از جلوی دیدگان دیگر انسان ها محو سازد و به آنها بفهماند که یأس و نا امیدی را هرگز به خود راه ندهند. معلم زمانه ما دین و سیاست را مکمل هم بداند و بدون هیچ گرایشی شاگردان خود را به صراط مستقیم تعمیم دهد و به آنها بفهماند که یأس و نا امیدی را هرگز به خود راه ندهند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا