تصویرخاطرهشهدای دانش آموزشهدای فردوسوصیت نامه

شهید جواد ناظری

جواد ناظری 

جواد ناظری
جواد ناظری

نام پدر: ابراهیم

تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۶/۲۸

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۵/۱۰

محل شهادت: مهران

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج

متن وصیتنامه شهید جواد ناظری 

بسم ا… الرحمن الرحیم
بادرود و سلام به پیشگاه مقدس حضرت بقیها… منجی عالم بشریت و با درود و سلام به نائب بر حقش امام خمینی یاور تمامی مستضعفان جهان که ما مردم مسلمان ایران را از زیر بار طاغوت رهائی بخشیدند اکنون که به یاری خداوند اولین بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گردید لازم دانستم که چند کلمه وصیت بنویسم .
برادر و خواهر بدانید که من آگاهانه در این راه پا نهاده‌ام و آگاهانه جان خود را فدای این اسلام عزیز می‌کنم هدفم از رفتن به جبهه بخاطر مسئوولیتی است که بردوشم از ریختن خون شهدا گذاشته شده و هدفم نابودی کفر و یاری رساندن به برادران دیگر است. از ملت شهید پرور فردوس می‌خواهم همانطور که تا بحال طرفدار امام و یاور امام بوده‌اند بیش از پیش طرفدار امام و یاوران او باشید و یا هر نوع توطئه‌ا‌ی که از سوی ابرقدرتها بیگانه و خون خوار طرح ریزی می‌شود مبارزه نمایند و برادران هر چه بیشتر به جبهه روی آورند چونکه جبهه جایگاهی است که انسان بین خود و خدای خویش چیز حائلی و مانعی احساس نمی‌کند و جبهه است که انسان در آنجا درس ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی می‌اموزد و به خدا نزدیکتر می‌شود و پیامی دارم برای دانش آموزان عزیز و برادران همسنگرم.
ای دانش‌آموزان وای سرمایه‌های امروز و آینده اسلام بکوشید که در صحنه زندگی ،همچون درس که خود ،‌گوشه‌ای از مدرسه هستی است و همه روز در هر ساعت و هردقیقه و ثانیه‌تان از قبل بهتر و برتر باشید و این روزهای پربار را غنیمت شمارید و خانه دل را بتکانید تا گرد و غبار و آلودگیهای فکری و اخلاقی از دل شما بیرون رود به هوش باشید که این سرمایه‌های الهی اسلام که بخاطر وجود مقدس امام زمان (عج) و رهبری امام امت و تلاش مسئولان و خون شهدا و مقاومت دیگر برادران و خوهران به دست ما و شما رسیده و به آسانی از دست ندهیم و این دشمنان از خدا بی خبر از دست ما نربایند . ای برادران و دانش‌آموزان خودسازی کنید و خود را بسازید که وقت ساختن ما دانش‌آموزان است که امام روی شما دانش‌آموزان نوجوان تکیه زیادی می‌گذارند و می‌بینم که امام در چندین سال پیش می‌گویند یاران من هنوز در گهواره‌ها شیر می‌خورند، وشما ای برادران برای دنیاو آخرت خود بکوشید تا ذخیره‌ای برای لشکر امام زمان(عج) و برای استقرار حکومت اسلامی در سراسر هستی باشید و برادران با شرکت خود در انجمنهای اسلامی و بسیج وظیفه خود را به انقلاب ادا نمایند وشما ای دانش‌آموزان بی طرف که جبهه بی طرف را گرفته‌اید و فقط به فکر درس خواندن و نمره گرفتن و مدرک هستید مگر نمی‌دانید که بی تفاوتی به انقلاب خیانت به اسلام است خیانت به مملکت است و خیانت به خون شهداء است وای پدر و مادر مبادا با شهادت من روحیه خود را از دست بدهید ،استوار باشید مانند کوه ومقاومت کنید در برابر مشکلات و دشمنان اسلام و همچنین لحظه‌ای از فکر و یاد خداغافل مباشید و در راه دین اسلام بکوسید و فداکاری کنید کههر چه بکوشید بازهم کم است و ای پدران و ای عزیزان ایران این آب و خاک برای بارور شدن بر گردن ما حق دارد و در حفظ آن کوشش کنید و نگذارید که بدست اجنبیان از بین برود از تمام اقوام و دوستان و همسایگان می‌خواهم که اگر دراین مدت زندگی با‌ آنها بدرفتاری کردم و یا کار زشتی از من سرزده و باعث ناراحتی شما شد، شما را به خدا از من راضی شوید و مرا ببخشید و در پایان من بنده گنهکار از شماها التماس دعا دارم و از مردم می‌خواهم هرگز از دعا به‌جان رهبر فراموش نکنید و همیشه دعا گوی او باشید  چون هر چه ما بدست آوریم از رهنمودها و یاری کردن این امام فداکار بود . مدت ۳۵ روز روزه قرض دارم و مدت ۲ الی ۳ ماه برای من نماز قرض بدهید.

خدایاخدایا تا انقلاب به مهدی خمینی را نگهدار
والسلام علیکم و رحمها… و برکاته
جواد ناظری

خواهر شهید ناظری: برادر۱۷ ساله‌ام مشتاقانه به دفاع از میهن رفت
خواهر شهید ناظری گفت: برادر ۱۷ ساله‌ام مشتاقانه به دفاع از میهن رفت و درسش را برای دفاع از نظام ترک کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضاعلیه‌السلام خراسان جنوبی، به مناسبت برپایی نخستین یادواره شهدای بیسیم‌چی و مخابرات استان به سراغ تعدادی از خانواده‌های این شهدا رفتیم و از خاطرات شهدای آنان گزارشی را تهیه کردیم.
نجمه‌خاتون ناظری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برادرم در اخلاقش خیلی دقت می‌کرد، با ایمان بود، نمی‌خواست هیچ وقت کسی را برنجاند و برای دفاع از میهن خیلی مشتاق بود.
وی خاطرنشان کرد: برادرم با اینکه نوجوان بود ولی با اصرار اجازه جبهه رفتنش را از پدر گرفت و مشتاقانه به جبهه رفت.
خواهر شهید ناظری تصریح کرد: برادرم همیشه می‌گفت امام خمینی در سال ۴۲ گفت یاران من هنوز در گهواره‌ها شیر می‌خورند، و من امروز یار امام خمینی هستم.
ناظری خاطرنشان کرد: پدرم به برادرم می‌گفت بگذار به سن سربازی رفتن برسی بعد به جبهه برو ولی او همیشه می‌گفت نه الان میهن به من نیاز دارد شاید بعدا میهن به دفاع من نیازی نداشته باشد.
وی با گریه به شهادت برادرش اشاره کرد و افزود: برادرم در جبهه بیسیم چی بود و سه ماه بعد از رفتن برادرم به جبهه در میدان سپاه فردوس اسامی شهدا را خواندند و گفتند جنازه شهید جواد ناظری و حسن میررضوی فردا تشییع می‌شود.
خواهر شهید افزود: برادرش در سن ۱۷ سالگی در تاریخ اول شهریور ۱۳۶۲ در عملیات کربلا به شهادت رسید.
وی تصریح کرد: شهید جواد ناظری در وصیت‌نامه خود گفت برادر و خواهرم بدانید که من آگاهانه در این راه پا نهاده‌ام و آگاهانه جان خود را فدای اسلام عزیز می‌کنم هدفم از رفتن به جبهه بخاطر مسئوولیتی است که بر دوشم از ریختن خون شهدا گذاشته شده است و نابودی کفر و یاری رساندن به برادران دیگر است.
خانم ناظری ادامه داد: او در وصیت‌نامه‌اش از پدر و مادرش خواست تا مبادا با شهادت من روحیه خود را از دست بدهید، استوار باشید مانند کوه و مقاومت کنید در برابر مشکلات و دشمنان اسلام و همچنین لحظه‌ای از فکر و یاد خداغافل مباشید و در راه دین اسلام بکوشید و فداکاری کنید.
خواهر شهید ناظری یادآور شد: برادرم در وصیت نامه‌اش خود از مردم فردوس خواست همان‌طور که تا به حال طرفدار امام و یاور امام بوده‌اند بیش از پیش طرفدار امام و یاوران او باشند و یا هر نوع توطئه‌ا‌ی که از سوی ابرقدرتها بیگانه و خون‌خوار طرح‌ریزی می‌شود مبارزه کنند.
وی گفت: برادرم جبهه را جایگاهی می‌دانست که انسان در آنجا درس ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی می‌آموزد و به خدا نزدیکتر می‌شود و از دانش آموزان و نوجوانان هم سن و سال خود خواست در راه دفاع و از میهن از هر تلاشی دریغ نکنند.


اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا